2017. április 29., szombat

Coffee Book Tag



A kávé a könyvmoly egyik legjobb barátja, főleg, ha egész estés olvasási maratont tervez. Ennek örömére és Zsebi kihívására egy újabb book taggel jelentkezem, amelynek nem meglepő módon különböző kávéfajták és a hozzájuk illő könyvek lesznek a témái. Kihívni most nem szeretnék senkit, akinek van kedve, töltse ki. :)

1. Fekete - Mondj egy sorozatot, amiben mindenkinek nehéz elmerülni, kivéve a hardcore rajongóknak.
Ide talán a Trónok harca sorozatot mondanám, mivel, nem is tudom, elég megosztónak tűnik számomra. Nekem személy szerint nem igazán tetszett, de sok olyan embert ismerek, akik élnek-halnak a sztoriért.
Lehet, hogy ezért meg leszek kövezve, de esetleg a Gyűrűk ura is ide tartozhat, mivel arról is vagy olyat hallok, hogy a világ legjobb könyve, vagy pedig a ‘halálosan unalmas’ jelzőt. (Én az utóbbi kategóriába tartozom, don’t hate me guys, please.)


2. Borsmentás mocha - Mondj egy könyvet, ami télen vagy az év egyik ünnepi időszakában sokkal népszerűbb, mint máskor.
Stílusosan, a kreativitásom mínuszos tendenciájára utaló példaként a jó öreg Dickens bácsi Karácsonyi ének című művét mondanám ide. Más híres karácsonyi regényt nem igazán ismerek, sosem voltam nagy rajongója a “szezonális” olvasmányoknak.

3. Forró csokoládé - Melyik a kedvenc mesekönyved?
Gyerekkorom egyik legszebb emlékei közé tartoznak azok a pillanatok, amikor nagymamáméknál a dunnával nyakig betakargatva feküdtem az ágyban, és elalvás előtt hallgattam, ahogy mama a Minden napra egy meséből olvas nekem. Azóta is az az egyik kedvenc mesekönyvem, amiből én biztos olvasni fogok a gyerekemnek.

4. Dupla eszpresszó - Mondj egy könyvet, ami az elejétől a végéig lekötött és letehetetlen volt.
Nemrég olvastam Nicola Yoon: Everything, everything című regényét, és erre hibátlanul illik a leírás. Egy fél pillanat nem volt, amikor ne élveztem volna a történetet, ráadásul egyhuzamban ki is végeztem a könyvet. (A könyvről értékelést is írtam, amit ITT olvashattok el.)

5. Starbucks - Mondj egy könyvet, amibe úton - útfélen beleütközöl.
V. E. Schwab: Egy sötétebb mágiája mostanában eléggé felkapott lett, legalábbis szerintem. Instagramon, Moly.hu-n, Facebookon, akárhol nézem, nem telik el úgy 10 perc, hogy legalább egy poszt ne erről a regényről szóljon. Ezt egyébként nem bánom, nekem is kedvencemmé vált a könyv, szóval csak örülök, hogy ennyien szeretik. (A könyvről értékelést is írtam, amelyet ITT olvashattok el.)

6. Kis kávézó - Mondj egy magánkiadós könyvet, amit szívesen népszerűsítenél!
Shame on me, viszont erre a kérdésre nem fogok tudni válaszolni, mert nem olvasok magánkiadásos könyveket, vagy ha pedig mégis megtettem már, akkor nem jut eszembe, melyik könyv is volt az.

7. Hoppá! Véletlenül koffeinmentest kaptam - Mondj egy könyvet, amitől többet vártál!
A Fallen mindenképp egy ilyen könyv volt. Amikor meghallottam, hogy filmet fognak belőle készíteni, egyből felkerült a várólistámra, majd nem sokkal később ténylegesen rá is vettem magam, hogy elolvassam a regényt. Nem igazán azt kaptam, amit vártam, őszintén szólva, csalódtam az első és a második részben is, tovább úgy gondoltam, nem érdemes folytatnom, ha eddig sem tetszett.

8.A tökéletes keverék. Mondj egy regényt vagy sorozatot, ami keserédes volt, de végül is elégedetten tetted le.

Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek kérdés nélkül ebbe a kategóriába tartozik. Nem sírtam még könyvön annyit, mint ezen a regényen, viszont örökre a szívembe zártam a történetet. Ráadásul a film verzió is pozitív csalódás volt, szóval duplán elégedett vagyok.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis tag lett! Az elsőhöz én is rögtön a Trónok harcát mondtam volna. Nézem a sorit, és elolvastam az első részt, de nem mondanám magam hardcore rajongónak :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Örülök, hogy nem csak én vagyok így vele :D

      Törlés
  2. A Gyűrűk Ura azért unalmas könyvben, mert Tolkien szeretett vontatottan írni. Én speciel hardcore Gy.U. rajongó vagyok, már ami a történetet meg a filmeket illeti, de a Hobbiton kívül egyik könyvet se tudtam egyhuzamban végigolvasni, mert meguntam kb. fejezetenként. x"D Szóval szerintem nem fog érte senki megkövezni, hogy unalmasnak találod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy írtál, így máris kevésbé érzem magam gáznak XD

      Törlés