2018. augusztus 9., csütörtök

Sarra Manning: Londonban bármi megtörténhet

Ez a bejegyzés a Prológus Londonban bármi megtörténhet miniprojekt keretében látott napvilágot. A könyvet köszönöm a Menő Könyvek kiadónak!
Amióta a BASC egyik dobozában felbukkant ez az élénk lila borítós könyv, azóta érdekel, hogy miről is szólhat. Ezen a nyáron inkább fantasy regényeket olvastam, nem volt meg a szokásos limonádé/romantikus fejadagom, így miután a postás meghozta a csomagom, egyből bele is vetettem magam az olvasásba.

A tizenhét éves Sunny kapcsolata elég furcsán ér véget: kap egy képet a mobiljára, amin a barátja egy másik lánnyal csókolózik. Más ilyenkor talán összeomlana, de Sunny más megoldást választ. Ami ezután következik, az egy tizenkét órás őrült hajsza robogóval London körül, ami este 8-kor indul a Crystal Palace-nél (olyan messze a civilizációtól, hogy még a metró sem jár arra), át Camdenen, Shoreditch-en, a Sohón, Kensigtonon, Notting Hillen… és reggel 8-kor ér véget az Alexandra-palotánál.

Eredeti cím: London Belongs to Us
Megjelenés éve hazánkban: 2018
Eredeti megjelenés: 2016
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadói sorozat: -
Oldalszám: 292


Még semmit nem olvastam eddig Sarra Manning írónőtől, mikor azonban utánanéztem Goodreads-en, láttam, hogy jó pár ifjúsági regénye megjelent már, ezért gondoltam, hogy ha ennyien szeretik, biztos nem lehet olyan rossz a stílusa. Feltevéseim beigazolódtak, ugyanis rendkívül szórakoztató, és hihetetlenül vicces módon önti szavakba az írónő a mondanivalóját. Rengetegszer nevettem fel hangosan olvasás közben, és szinte egész végig ott tanyázott a levakarhatatlan mosoly az arcomon. Ezek számomra nagyon fontos tényezők, ez az a két szempont, amire nagyon érzékeny vagyok ifjúsági romantikusok terén, és boldog vagyok, hogy ebben a Londonban bármi megtörténhet mindkettő jellemzővel rendelkezik.
Ha ti is belekukkantanátok egy kicsit a regénybe, a kedvenc idézeteimet ebben a bejegyzésben kiválogattam Nektek, biztos lesz egy-kettő, amin Ti is elmosolyodtok majd.

Mielőtt belekezdtem a könyvbe, nem tudtam megállni, átfutott az agyamon, vajon mennyire fog hasonlítani Leiner Laura: Akkor szakítsunk című regényére a történet. Bár több különbség van a két könyv között, mint hasonlóság, azért a közös pontok is szépen sorakoznak: szakítás, egy éjszaka alatt zajlik le a történet, bejárják a fél várost. De szerencsére az előítéleteim nem bizonyultak igaznak, ugyanis két merőben más történet kerekedett ki belőlük, aminek örültem.
Viszont a Londonban bármi megtörténhet cselekménye is egészen más volt, mint amire a fülszöveg alapján számítottam. Azt hittem, hogy a hangsúly Sunny és Mark kapcsolatán lesz majd. De az említett sráccal nem is találkozunk a könyv bő első háromnegyed részében, csak a történet legvégén, pár oldal erejéig. Ehelyett a főszereplő lány önmegismerésére és félelmei leküzdésére koncentrál az írónő, ami elég újszerű megközelítés számomra egy ifjúsági regénynél, főleg, hogy olyan témákkal is foglalkozik, mint a rasszizmus. Ezt mindenképpen jó dolognak tartom, cuki romantikusokkal minden sarkon lehet találkozni, ideje volt végre egy kis komolyságot vinni a műfajba. Csak kicsit váratlanul ért a dolog, ez minden.

Sunny
forrás
Általánosságban véve a szereplőktől nem igazán voltam elájulva, mindannyian elég átlagosnak tűntek számomra, olyan karaktereknek, akiket tíz másik regényben is fel tudnék fedezni. Jean-Luc esetében próbált az írónő érdeklődést kicsikarni az olvasókból a srác általánosan komor, titokzatos kisugárzásával, de sajnos erre sem voltam igazán vevő, kicsit erőltetettnek éreztem a dolgot.
Az egyetlen szereplő, aki kitűnt a többiek közül nem meglepő módon Sunny volt. Úgy gondolom minden lány számára motiváló lehet az a karakterfejlődés, amin ő végigment a regény során. Ő egy alapjáraton pozitív, elfogadó, sokszínű személyiség, ezért bárki hamar szimpatizálni tud vele. A London iránti szeretete mindig megmosolyogtatott, a sajátos humora pedig nevetésre késztetett. Kivételes karakter, az biztos.

Összességében élveztem a regényt, gyorsan pörögnek az események, így pillanatok alatt el lehet olvasni a könyvet. Sunny karakterét eléggé megszerettem, és rendkívül sokat nevettem olvasás közben, szóval bennem pozitív képet hagyott maga után a Londonban bármi megtörténhet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése