2018. június 2., szombat

Király Anikó: Strand, papucs, szerelem

Ez a bejegyzés a Prológuson folyó Strand, papucs, szerelem című projekt keretében látott napvilágot.

Már a júniusban járunk, pár nap és ez a tanév is véget ér, így visszatekintve elég gyorsan. Már hetek óta be van állítva a visszaszámláló a telefonomon, majd kibújok a bőrömből, annyira várom, hogy végre egy kis lélegzethez jussak az egész éves alváshiány hajtás után. Így hát mi mást is olvasnék ezekben a napokban, mint egy vérbeli nyári regényt, velem egyidős fiatalokról? :)

Bogi igazi csapásként éli meg, amikor az egész nyarat édesapja lepukkant, balatonfüredi kempingjében kell eltöltenie. Ezért az eddigi nyarakból leszűrt tanulságok alapján összeír egy listát azokról a dolgokról, amiket mindenképpen el akar kerülni. Míg eleinte a legnagyobb problémája, hogy duci testét nem akarja bikiniben közszemlére tenni, később kiderül, hogy vannak az előnytelen fürdőruhánál és a lángostilalomnál komolyabb problémák is. És kezdetét veszi a nagy „Mentsük meg a kempinget!”-hadművelet…
Bogi izgalmas és röhejes kalandokba keveredik, és talán, de tényleg csak talán, békét köt ősellenségével, a bikinivel is.

Eredeti cím: Strand, papucs, szerelem
Megjelenés éve hazánkban: 2018
Eredeti megjelenés: 2018
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadói sorozat: Rólad - Neked
Oldalszám: 272


Nem tudom, ti mennyire követitek az eseményeket, de bevallom én kicsit le voltam maradva. A minap tudtam csak meg, hogy a Menő Könyveknél indult egy sorozat, a Rólad – Neked, amelybe fiatal írók olyan regényei kerülnek, melyek a fiatal közönséget célozzák meg. (Hihetetlen, egy évvel idősebbek nálam, és már megjelent egy regényük! Ha ez nem menő, hát semmi sem.) Személy szerint imádom az ilyen kezdeményezéseket, rendkívül inspiráló hatásúak szerintem bárki számára, nem csak a leendő írókra, hogy igenis tizenévesen is érhetünk el sikereket.

Rátérve a bejegyzés témájára, a Strand, papucs, szerelemre, ez is egy Rólad – Neked könyv, melynek írója Király Anikó. A Menő Könyvek Facebook oldalukra feltöltöttek egy bemutatkozó videót a lánytól, közvetlen, szimpatikus személyiségnek tűnik, ha mennék a Könyvhétre, biztos ellátogatnék a dedikálására. De addig is, ha minden jól megy, az elkövetkezendő pár napban több érdekességet is megtudhattok róla a Prológus oldalán, szóval érdemes lesz követni minket. ;)

Kint tombol a 30 fok, tűz a Nap és hazafele a 15 perces séta alatt is pirosra ég a vállam. Kitaláljátok, mi hiányzik nekem a legjobban? Bizony, ezekben a napokban bármit megadnék, hogy egy hetet a Balatonnál töltsek a barátnőimmel, egészségtelen strandkaján élünk és rongyosra hallgassuk az össze „béna” régi magyar számot, aminek egy csepp köze is van a tóhoz, nyárhoz, szerelemhez. És lám, mégsem kell majd’ 5 órát kocsikáznom az élményért, ugyanis Király Anikó regényéből süt ez a fajta hangulat. Szinte éreztem a víz felől érkező enyhe halszagot, a turisták zsivaját, az izgatottságot, hogy a magyar tengernél csupán jó dolgok történhetnek. Hozzám igazán átjött az a tipikus Vadkacsa kemping életérzés, de szerencsére düledező épületek nélkül.

Jelenleg igazán el tudnám képzelni magam ezen a mólón hűsölve, ti hogy vagytok ezzel? :D

Ami a legjobban tetszett a regényben, az a stílus volt. Élek-halok a jó poénokért, a barátnőimet már halálra idegesítettem a szerintük jobbnál jobb vicceimmel, szóval hihetetlen módon tudtam értékelni, hogy az írónő ilyen humorosra vette a figurát. Kevés könyvön nevettem még ennyit, meg is lett az eredménye, ugyanis azóta holdkórosnak néznek a nénik a buszon… De kit érdekel, ha ilyen jót szórakoztam olvasás közben? :D
Mondhatjátok, hogy előítéletes vagyok, de mikor meghallottam, hogy ez az írónő első regénye, kicsit szkeptikus lettem, mert jó pár példát láttam már arra, hogy bizony félre is sikerülhet még egy könnyednek vélt ifjúsági regény is kellő tapasztalat nélkül. Most azonban tényleg megemelem a zöld baseballsapkámat, akarom mondani kalapomat Király Anikó előtt, mert nagyon jó munkát végzett! Összeszedett, jól kitalált történetet tár az olvasók elé, fiatalos megfogalmazásban, amely csodák-csodája, nem jött ki sem furán, sem idegesítően, igazán passzolt a stílusához.

A történet igazán könnyen emészthető, a cselekmény nem egy nagy etwas, de hát ne is várjunk Stephen King féle csavarokat egy nyári romantikustól. Tetszett, hogy annak ellenére, a már jól megszokott nyári vízparti sztorit meséli el, mégis új megvilágításba tudta azt helyezni és egy-egy meglepetés fordulattal képes volt folyamatosan fenntartani az érdeklődést. Nem vacakoltunk sokáig a felvezetéssel, az elsőtől az utolsó oldalig egyenletes tempóban haladtak az események, akárcsak egy lusta, napozós délutánon. És köszönöm, köszönöm, hogy nem az a hatalmas klisé lett a regény vége, amire először gondoltam, boldogan tudtam letenni a könyvet.

A szereplők rendkívül életszerűen lettek ábrázolva, azon sem csodálkoztam volna, bánni pedig legkevésbé sem, ha egyszer csak kilépnek az oldalak közül és engem is meghívnak egy aktuális hülyülésre a karakterek.
Bogit első pillanattól kezdve kedveltem. A mindennapi problémáival azonnal tudtam azonosulni, a kissé szarkasztikus humora és ami a szívemen az a számon stílusa rendkívül szerethetővé tette. Örülök neki, hogy bár mindössze 2 hónapot ölel fel a regény, mégis tanult a történtekből a lány, és megpróbálta orvosolni a jellemhibáit. Igazi belevaló karakter volt, akivel nem lehet nem együtt nevetni, miközben egyik húzós helyzetből a másikba sétál bele.
Ami a többieket illeti, nem is lehetne tökéletesebb társaságot találni egy felejthetetlen nyári kalandhoz. Arnold az örök-gyerek jellemével különösen megtetszett, őt én is szívesen elfogadnám bátyámul, még ha ez azt is jelenti, hogy fel kell adnom a legidősebb testvér címet. Soma pedig az örök rossz szerencséjével eléggé saját magamra emlékeztetett, bár korhadt viskók még nem intéztek merényletet ellenem, de én is éltem már át néhány érdekes helyzetet.

Összességében ha valaki élvezhető regényt keresne a strandra, biztos ez lenne az egyik olyan könyv, amit kapásból a kezébe nyomnék. Érdekes, gyors, könnyű olvasmány, amely megnevettet, és néhány órára elfelejteti veled, hol is vagy és mit csinálsz éppen. Számomra mindenképpen nagyszerű olvasmányélményt jelentett a Strand, papucs, szerelem, melyben remélem minél többen osztoztok, miután a könyv hivatalosan is megjelenik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése