2018. december 21., péntek

Catherine Rider: Csók New Yorkban

Ez a bejegyzés a Prológus Xmas is coming projektjének keretein belül látott napvilágot.
Még a tavalyi BASC karácsonyi dobozban lapult egy példány Catherine Rider regényéből és már akkor elhatároztam, hogy én ezt a könyvet bizony csak és kizárólag karácsony táján vagyok hajlandó elolvasni. Ez 2017-ben kimaradt, de idén szerencsére sikerült sort kerítenem rá.

Senki nem szeretne karácsony este egy reptéren ragadni egy viharban. Charlotte és Anthony számára ez maga a katasztrófa.
Charlotte hazafelé tart Angliába, miután egy szörnyű szakításnak köszönhetően élete legrosszabb félévén van túl. Anthonyt épp most dobta ki a barátnője, amikor a fiú meglepetésből kiment elé a reptérre.
Hirtelen ötlettől vezérelve a két fiatal egy önsegítő könyv utasításait követve nekivág a városnak.
Tedd túl magad az exeden 10 egyszerű lépésben!
Ez a romantikus kaland mindenkit magával ragad, aki képes átérezni az Empire State Building tetején kavargó hópelyhek varázsát, és aki már valaha is elgondolkodott azon, hogy az igaz szerelem nem ott várja-e a check in pult túloldalán.
1 karácsony
2 megtört szív
10 egyszerű lépés
24 óra

Eredeti cím: Kiss Me in New York
Megjelenés éve hazánkban: 2017
Eredeti megjelenés: 2017
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadói sorozat: -
Oldalszám: 260


Azzal, hogy miről is szól a könyv, nem igazán voltam tisztában, mielőtt elkezdtem, úgy gondoltam, hogy ha már úgyis megvan itthon, legyen meglepetés a dolog, így kissé váratlanul ért, hogy ez a látszólag boldog könyv rögtön szakítással kezdődik. De sajnos ez volt az első és utolsó alkalom, hogy bármin meglepődtem a cselekménnyel kapcsolatban. Bár az önsegítő könyv, melynek listáját Anthony és Charlotte követte biztosított némi változatosságot, teljesen egyértelmű és kiszámítható volt a történet alakulása, ezért nem is tudott mindig 100 százalékig lekötni a könyv, amit eléggé sajnáltam. Aki látott már akár csak egyetlen romantikus karácsonyi filmet is, az az első fejezet után rögtön ki tudja találni, miről is szól a könyv szinte teljes egészében.

A stílus fiatalos, ami nem is csoda, hiszen tizenévesek a szereplők, ezáltal könnyen és gyorsan olvasható a regény. Rider nem emelkedik magasan a többi ifjúsági regényíró felé ilyen szempontból, de nem volt különösebb problémám a fogalmazásával, és én már ezt is pozitívumként könyvelem el. A fordítás rendben van. Bár néhol találtam egy-két magyartalan mondatot, de ha ez nem lenne a saját kis kattanásom, szerintem fel sem tűnt volna annyira.

Ami kifejezetten tetszett, az a könyv hangulata volt, egyrészt a karácsony, másrészt New York miatt. Kicsit visszarepített azokba a napokba, amikor én is ősszel, mint turista kóvályogtam a különböző nevezetességek között, és érdekes volt látni ezeket a helyeket egy másik ember szemszögéből is.

Charlotte, bár első pillantásra nem volt túl rokonszenves, lassanként behozta a kezdetleges lemaradását és idővel igenis megszerettem. A „régi Charlotte” – „új Charlotte” problémáját nagyon is át tudom érezni, én is rengetegszer próbáltam új helyen egy bizonyos előre elképzelt képet felépíteni magamról másokban, de előbb-utóbb mindig inkább visszatértem az eredeti önmagamhoz, mert ha valaki igazán kedvel, azt úgyis önmagad miatt teszi és nem egy kitalált személyiségért. Ezért tetszett annyira Charlotte karakterfejlődése, ahogy lépésről lépésre túl tud jutni ezen a problémán és összeegyeztetni a vágyait a saját személyiségével.

Anthony nem igazán emelkedett ki számomra a többi tucat férfi főszereplő közül. Kedves volt, segítőkész és törődő, de igazából egy kifejezetten semmilyen karakter, akiből minden fiatal lányok lelkét simogatni szándékozó romantikus történetben találhatunk egyet.

Összességében úgy gondolom, hogy ha valaki egy gyors, hangulatos olvasmányra vágyik, „egyszerolvasósnak” ez a könyv a könyv tökéletes lesz számára. Aki viszont a komolyabb történeteket szereti, annak nem biztos, hogy feltétlenül a Csók New Yorkban-t ajánlanám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése