2019. november 2., szombat

Rosamund Hodge: Kegyetlen szépség


Már legalább két éve várólistás a könyv, idén fel is került a 2019-esTBR listámra moly.hu-n, amit úgy érzem egész jó arányban teljesítettem eddig, bár kétlem, hogy teljesen sikerülne befejezni, amit elterveztem. Szóval amikor pár napja a könyvtárban jártam, már pont mentem volna a kölcsönzőpulthoz, amikor az utolsó pillanatban hátrafordultam és véletlenül megláttam ezt a könyvet az egyik polcon, egyből tudtam, hogy ő márpedig hazajön velem. Micsoda szerencse, ugyanis egy újabb kedvencet sodort az utamba a sors.

Leonidas lányát nyolc éven át képezték arra, hogy megölje a zsarnokot, megmentve ezzel a Királyságot, bár feláldozva saját életét.
De egy dologra nem készítették fel: arra, hogy mit tegyen, ha végzetes szerelembe esne.
“Imádtam ezt a felemelően sötét és káprázatosan szenvedélyes történetet – alig várom, hogy megjelenjen Hodge következő regénye!” – Sarah J. Maas az Üvegtrón-sorozat szerzője
“Teljesen magával ragadott!” – Alex Flinn, a Beastly – A szörnyszívű írója
Nüxet gyerekkorától kezdve arra képzik, hogy végezzen a Királyság zsarnok uralkodójával, a félelmetes és halhatatlan démonnal. De amikor tizenhét évesen beköltözik a város fölé magasodó kastélyba, rájön, hogy semmi sem olyan, mint amilyennek képzelte: főképp nem a vonzó és szemtelenül szellemes férje. Nüx tudja, hogy mi a kötelessége, és hogy bármi áron meg kell mentenie a népét, de lassan be kell ismernie, hogy menthetetlenül beleszeretett az esküdt ellenségébe… Vajon ez elég indok arra, hogy feladja a küldetését, és átadja magát ennek a szörnyetegnek?
Ebben a varázslatosan megírt történetben a Szépség és a szörnyeteg tündérmesei bája találkozik az Üvegtrón-sorozat dühös szenvedélyével.
A szerző, az amerikai Rosamund Hodge az ókori mítoszok, a középkori angol történetek és a dark fantasyk megszállottja, jelenleg Seattle-ben él hét macskájával és a plüssszörnyeivel.

Eredeti cím: Cruel Beauty
Megjelenés éve hazánkban: 2016
Eredeti megjelenés: 2014
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadói sorozat: -
Oldalszám: 422

A könyv borítója, bár nem az a fajta, amitől első pillantásra hátast dobok, hogy milyen gyönyörű, mégis nagyon tetszik és kifejezetten örülök, hogy a Menő Könyvek megtartotta az eredeti verziót. A rózsa, ami a Szépség és a szörnyeteg mesében fontos szerepet játszik, mivel a könyv annak a retelling-je, és a kastély végtelen hosszúságúnak tűnő lépcsőit nagyon kreatív módon ötvözték. A cím betűtípusainak ötvözése pedig az egyik kedvencem, figyelemfelkeltő, hozza a kézírásos szépséget, mégis visszafogottan elegáns. Jár a piros pont a tervezőnek.

Ami egyből megragadta a figyelmem és teljesen lenyűgözött, az a világfelépítés volt. Teljesen lenyűgözött, ahogy az ókori görög mitológiát ötvözte teljesen új és egyedi ötletekkel. Imádtam a történelmi hátteret, amit a Királyság mögé épített fel az írónő, a szokásokat és a kultúrát. Na és a kastély! Csak ámultam és bámultam, hogy lehet egy embernek ennyi sok ötlete, hogy minden egyes szobát az állandóan változó épületben teljesen máshogy rendezzen be, és még különböző történeteket is kitaláljon hozzájuk. Komolyan minden elismerésem Hodge előtt, engem sikerült kilóra megvennie.

Ami még nagyon tetszett a könyvben, az a karakterek sokszínűsége és eredetisége volt. Főleg Nüxet, a főszereplő lányt kedveltem meg nagyon, aki nagyszerűen állta a sarat főhősnőként. Bár mint sok más YA könyvben, itt is rá várt az ismert világ megmentésének feladata, mégsem éreztem olyan erőltetettnek a dolgot. Lehet azért, mert úgy volt tálalva az egész, hogy őt ebbe eleve belenevelték és nem hirtelen szakadt a nyakába, mint például a disztópiáknál szokott. A másik dolog ami megragadta a figyelmem vele kapcsolatban, hogy végre kaptunk egy olyan női főszereplőt, akinek a lelkében ugyanúgy megtalálható a (szerintem) néha mindenkire jellemző sötétség is, mint ahogy a jóság és kedvesség. Ilyet legutoljára Marie Lu: Az ifjú kiválasztottak című regényében érzékeltem és csak támogatni tudom, hogy még több ilyen „nem tökéletes” karakter bukkanjon fel a könyvekben. Úgy gondolom attól, hogy ők is lesznek féltékenyek és haragtartóak, szeretnék megbosszulni azt, amit velük tettek, csupán emberibbek lesznek, nem romlottak. Mindenkinek vannak rossz időszakai, inkább az a fontos, hogy lábalunk ki belőlük.


Ha már szereplők – a romantikus szálat egyszerűen imádtam. Nagyon sokáig nem tudtam elképzelni, hogy fog ebből a történetből egy szerelem kialakulni, viszont azt kell mondjam, gyönyörű lett. Megható volt és szívhez szóló, nem bírtam ki és még egy két könnyet is elmorzsoltam a vége fele, pedig próbáltam tartani magam, tényleg!
Emellett pedig a cselekmény is lebilincselően izgalmasra és fordulatosra sikeredett, alig tudtam letenni, 2 nap alatt el is olvastam a regényt. Minden oldalon valami új várt rám, és egynéhány csavartól az állam is a földet súrolta.

Bárki, aki eddig gondolkozott, hogy megéri-e elolvasni a Kegyetlen szépséget, ne tegye tovább – garantáltan jól fog szórakozni. Az utóbbi időszak egyik legjobb olvasmánya volt ez számomra, eseménydús, érdekes és szívhez szóló történet, amelyben bárki talál kedvére való elemet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése