2018. május 9., szerda

Marie Lu: Az ifjú kiválasztottak - Az ifjú kiválasztottak #1

Ez a bejegyzés a Prológus Kiválasztott hetének keretein belül látott napvilágot. A könyvért hálás köszönet a Könyvmolyképző Kiadónak!
Ha olvastatok már egy-két booktag-et amit kitöltöttem, biztosan emlékeztek rá, mekkora Marie Lu-fan vagyok a Legenda sorozat óta. Így hát nem is csoda, hogy már tűkön ülve vártam, mikor jön ki végre újabb könyve, mivel az írónő nem tud rossz történetet írni. Ez pedig Az ifjú kiválasztottak is alátámasztja, egy újabb zseniális irománnyal gazdagodott a világ.
                     
Van ki gyűlöl minket, akasztófára való zsiványként gondol ránk.
Van ki retteg tőlünk, démonnak tart, máglyára vetne mindannyiunkat.
Van ki bálványoz minket, az istenek gyermekeinek vél.
De egy sincs, ki ne hallott volna rólunk.
Elegem van belőle, hogy kihasználnak, bántanak, aztán félrelöknek.
Adelina Amouteru túlélte a vérlázat. Egy évtizede már, hogy a halálos betegség végigsöpört az országon. A fertőzöttek többsége meghalt, és sok gyereken, aki túlélte, furcsa nyomot hagyott a betegség. Adelina fekete haja ezüstössé vált, a szempillája kifehéredett, és csak egy szabálytalan forradás maradt ott, ahol korábban a bal szeme volt. Durvalelkű apja szerint ő egy malfetto, irtóztató, utálatos teremtmény, aki szégyent hoz a családjukra, és a boldogulásuk útjában áll. De a pletykák szerint, a láz túlélői közül néhányan nem csak forradásokkal lettek gazdagabbak – úgy tartják, néhányan rejtélyes hatalomra tettek szert, és bár a kilétük titokban maradt, úgy kezdték emlegetni őket, hogy a kiválasztott ifjak.
Teren Santoro a királynak dolgozik. Az Inkvizíció fejeként az ő feladata felkutatni a kiválasztott ifjakat, hogy elpusztítsák őket, mielőtt még ők pusztítják el az országot. Veszélyesnek és bosszúszomjasnak tartja a kiválasztott ifjakat, de lehet, hogy a legsötétebb titkot maga Teren rejtegeti.
Enzo Valenciano a Tőr Társaságának vezetője. A kiválasztott ifjaknak ez a titkos társasága kutat a hozzájuk hasonlók után, hogy előbb találjon rájuk, mint az Inkvizíció. De Adelina személyében a Tőrök olyasvalakire bukkannak, aki olyan hatalommal rendelkezik, amihez hasonlót még nem láttak.
Adelina hinni akar benne, hogy Enzo az ő oldalán áll, és Teren az igazi ellenség. Hármójuk sorsa szorosan összefonódik, és noha eltérő célokért küzdenek, mindhármuk harca nagyon is személyes. Egy dologban viszont mindannyian egyetértenek: Adelina olyan képességekkel rendelkezik, amik nem valók erre a világra. A szívében bosszúra szomjazik a sötétség. És ég benne a vágy, hogy elpusztítson mindenkit, aki az útjába áll.
Most én jövök! Én használok ki másokat! Én fogom bántani őket!
De függetlenül attól, mit gondoltak róluk, a nevüket mindenki ismerte. A Kaszás. Magiano. A Széljáró. Az Alkimista. Az ifjú kiválasztottak.

Eredeti cím: The Young Elites
Megjelenés éve hazánkban: 2018
Eredeti megjelenés: 2014
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadói sorozat: Vörös Pöttyös
Oldalszám: 368


A könyv világfelépítése nagyszerű volt. Nagyon tetszett, hogy ezúttal nem disztópikus körülmények közé helyzete az írónő a szereplőit, hanem egy másik oldalát is megismerhettük. Nagy kedvenceim a képzeletbeli középkorban játszódó történetek, királyságokkal, régies stílusú hangulattal, így nagy örömmel fogadtam, hogy jelen helyzetben is pont egy ilyenről beszélünk. Bár a királyi családot, az uralkodóházat szívesen megismertem volna egy kissé behatóbban, tekintve milyen fontos szerepet játszanak, ezt leszámítva elégedett voltam azzal, amit kaptam. Érdekes volt ezúttal nem egy, már évszázadok óta jelen lévő jelenségről, hanem egy viszonylag friss „problémáról” olvasni, amit maguk a szereplők is a szemünk előtt fedeznek fel. Kíváncsi lennék, mit vélekednek majd két emberöltővel később a vérlázról és a malfettókról.

Természetesen a cselekményben sem kellett csalódnom, hihetetlenül gyorsan befejeztem a könyvet, annyira izgalmas volt. Több helyen is leesett állal bámultam a lapokra, akkora fordulatot vett a történet egyik pillanatról a másikra. Ami kicsit laposra sikerült a véleményem szerint, az a szerelmi szál volt, attól többet vártam volna, több bonyodalmat, nagyobb átélést. Lehet, hogy az életben minden ilyen egyszerűen megy, de ez egy könyv és én szeretek évődni. Bár őszintén szólva én még nem engedtem el a reményt ezzel kapcsolatban, kíváncsi vagyok, a folytatásban beigazolódnak-e a sejtéseim.

És jöjjön az a tényező, ami miatt a legjobban tetszett az egész sztori! Készen álltok? Dobpergést kérek… Bizony, a főszereplő, Adelina miatt. Imádom, imádom, IMÁDOM ezt a lányt! Ő a legkülönlegesebb főszereplő, akivel egész életemben találkoztam. És nem, itt nem arról beszélek, hogy ezüstszínű a haja, vagy félszemű, sem arról, hogy alapjáraton nem egy szép teremtés. Hanem a személyiségéről. Hatalmas ötletnek találom egy ennyire megosztott szereplőt beállítani a középpontba, akiről még az első rész befejeztével sem tudom eldönteni, hogy a jó, vagy rossz oldalon áll-e. És lehet, hogy butaságot mondok, de véleményem szerint mivel a fő támaszpontunkról sem nagyon tudtam megállapítani a hovatartozását, így nincs viszonyítási alapom, hogy ki tartozik a világos és ki a sötét oldalra, és számomra EZ, a bizonytalanság jelentette a legnagyobb izgalmat. Elképzelni sem tudjátok, mennyire várom már a folytatást, mert megöl a tudat, hogy még bármilyen, tényleg akármilyen fordulatot vehet a történet.

De elég az áradozásból, térjünk át a többiekre. Adelinán kívül igazából egyik mellékszereplőt sem kedveltem meg különösebben. Kicsit laposnak tűntek a lány mellett, hiányoltam belőlük is valamit, ami különlegessé teszi őket. Jó, nyilván elég menő, hogy mindenféle képességük van, de végtére is ez a beugró a társaságukba.
Terentől pedig, aki elvileg a főgonosz szerepében tetszelgett, kicsit több, nem is tudom, gonoszságot vártam. Vagy egyáltalán bármilyen reakciót. Nem túl mókás egy ennyire beletörődöm ellenség ellen harcolni, ha semmivel nem lehet kiakasztani. Bár vele kétségtelenül nagy terveim vannak még a jövőben, remélem beváltja őket a kisfickó.

Összességében úgy gondolom, hogy sorozatkezdő (esetleg csak trilógia?) kötetnek nagyszerű volt Az ifjú kiválasztottak, egy a lényeg, hogy a folytatások is tartsák legalább ezt a szintet, vagy szárnyalják túl. Az egész regény fénylő gyémántja Adelina volt, ő tette ezt a sztorit azzá, ami, és nem biztos, hogy akkor is ennyire tetszett volna a könyv, ha őt lecserélik valaki másra. Mindenesetre élveztem az olvasást, izgalmas volt és egy YA-hoz képest egész elgondolkodtató. Azoknak akik szeretik a gyengébb fantasyt és a kissé lélektanibb történeteket, bátran tudom ajánlani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése