2018. május 11., péntek

Amy Ewing: Az Ékkő - The Jewel-trilógia #1

Ez a bejegyzés a Prológus Kiválasztott hetének keretein belül látott napvilágot.

Amióta kijött az első kötet, a húgom azóta hatalmas megszállottja a trilógiának, és már évek óta azzal rágja a fülemet, hogy én is olvassam el, mert fantasztikus könyv. A Prológuson éppen folyó Kiválasztott hétbe pont belepasszolt a regény, így gondoltam miért is ne, adjunk neki egy esélyt.

Az Ékkő egyenlő a gazdagsággal, a szépséggel és a hatalommal. De vannak lányok, akik számára nem jelent mást, csak a szolgaságot.
Violet a Lápon született és nevelkedett, és genetikai adottságai képessé teszik rá, hogy ő hordja ki az Ékkő egyik előkelőségének gyermekét. A Tó Hercegnője egy aukción vette meg Violetet, aki hamar megtanulja az Ékkő csillogó felszíne alatt rejtőző brutális igazságot. El kell fogadnia a csúf valóságot, és meg kell próbálnia életben maradni.

Eredeti cím: The Jewel
Megjelenés éve hazánkban: 2016
Eredeti megjelenés: 2014
Kiadó: Maxim Kiadó
Kiadói sorozat: Dream válogatás
Oldalszám: 368


Nagyjából az egyetlen dolog, amit kiemelkedőnek tartok a könyvben, az a világfelépítés volt, és ezért megemelem a kalapom az írónő előtt. Nem csak, hogy egy kis mágiát is belecsempészett a dologba, de az egész világot egy disztópikus környezetbe helyezte, a szereplők kapcsolatai pedig alátámasztják a Young Adult besorolást is. Izgalmas egyvelegnek hangzik, igaz? Az is, ezzel még én is egyetértek. Az pedig még izgalmasabb, hogy ténylegesen el is tudom képzelni, hogy a jövőbeli emberek egyszer egy tengertől fallal elzárt „szigeten” fognak élni, és az utódnemzés igencsak problémássá válik. Bár remélem, odáig mégsem fajul el a dolog, hogy a saját embertársainkat vezetjük majd pórázon…

Ami a cselekményt illeti, többet vártam volna, valószínűleg azért, mert hosszú időn keresztül azt hallgattam, micsoda izgalmas sztori is ez. Csak sajnos én nem így érzékeltem. Az, hogy a főszereplőnk be van zárva a szobájába és néha sétálgat a kertben, a napja fénypontját pedig egy-egy utált bál, vagy látványos vérspriccelős összeesés jelenti, valahogy nem volt kielégítő számomra. Nyilván most kissé túloztam, de egy kis pletykán és némi tervezgetésen kívül tényleg nem sok minden érdekes esemény volt, amire felkaptam volna a fejem. Egyedül az utolsó 2-3 fejezet volt, ami úgy tényleg magával ragadott, több minden történt azon a pár oldalon, mint az összes többi részben együttvéve. És természetesen mi mással végződne, mint egy óriási, hatalmas, de legfőképp idegtépő függővéggel. Hát, ilyen az én szerencsém.

A szereplőkkel nem voltak különösebb gondjaim, de nem is szerettem meg őket túlságosan. Violet karaktere véleményem szerint kicsit fiatalabb volt egy ilyen történet főszereplőjének, mint kellett volna. Bár próbált felnőtt, érett nő módjára viselkedni, gyakran éreztem mégis a reakcióiban, párbeszédeiben, hogy a lelke mélyén mégis „csak” egy 16 éves lány, akinek nem lenne szabad élet és halál között választania.
Lucien mindenesetre érdekes karakter volt, kár, hogy nem kerül elő gyakrabban a történet során. Bár lehet, hogy pont ezért sikerül fenntartania a titokzatos kisugárzását, amiért felfigyeltem rá.
A Hercegnő, Raven, Annabelle és a többi fontos és kevésbé fontos szereplő azonban számomra elég instant benyomást keltetek, mintha Az Ékkőből kiragadva és betéve egy bármelyik másik disztópikus YA regénybe pontosan illeszkednének a sémára. Nem találtam olyan jellemformát bennük, ami igazolta volna, igenis különlegesebbek, mint egy másik legjobb barátnő és egy másik megvetett szolgáló, esetleg kompromisszumképes úrnő.

Mindent egybevetve, nem bánom, hogy elolvastam ezt a könyvet, de sajnos nem olyan volt, mint amilyenre számítottam. A folytatást még meggondolom, hogy kézbe veszem-e, esetleg aki már olvasta, írhatna róla pár szót kommentben, hogy jobb-e, mint az elődje. Nem tartom rossz történetnek Az Ékkövet, de úgy érzem, túlságosan is beleolvad annak a 200 másik hasonló kategóriába tartozó könyv ködébe, amit eddig olvastam. Valami kirívóra, különlegesre számítottam, ami megmagyarázza a népszerűséget, ami körülveszi a regényt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése