2015. november 25., szerda

4K Book Tag

Sziasztok! Újabb Book taggel érkezem, amit igazából nem tudom, miért hívnak így, de ezzel a névvel találtam Zeyna oldalán, és nem én fogom megtörni a kört, az tuti. :D Ez a kérdéssor lényegében az olvasási szokásaimról faggat kicsit, akinek megtetszett, akár kommentben, akár saját blogon nyugodtan töltse ki, ugyanis én is kíváncsi vagyok a Ti mániáitokra. ;)

Forrás
1.) Szoktál nassolni olvasás közben?
Nem, mert sajnos egyszerre csak egy dologra tudok figyelni, és egyébként sem szeretném összemaszatolni a „drágaszágaimat”.

2.) Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Forró teát, cappucino-t vagy vizet, esetleg gyümölcslevet. A kedvencem a fekete tea, jó sok citrommal. :)

3.) Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Könyvbe írni?! Beleírni a könyve?! Soha! Még csak a gondolatától is szívrohamot kapok, nemhogy én magam kövessek el egy ekkora vétket. Szabályosan letámadom azt, aki akár csak a lap margójára is ráfirkant valamit ceruzával.

4.) Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
A saját kezűleg hímzett könyvjelzőmet használom. :D De, ha az nincs kéznél, akkor bármi megteszi: blokk, papírzsebkendő, hajgumi, hullámcsat, vagy egy vékonyabb füzet, mondjuk az ellenőrzőm.

Forrás
5.) Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
El kell jutnom a fejezet végéig.... Vagy a könyv végéig. Egyszerűen nem tudom abbahagyni az oldal alján sem, mert valami felsőbb erő mindig arra kényszeríti a kezem, hogy továbblapozzak, és akkor meglátok valami érdekeset a másik oldalon, és ugye akkor meg már csak nem tehetem le. :D

6.) Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Fel tud bosszantani ennyire egy könyv, de soha nem vetemednék rá, hogy elhajítsam. Elvégre akkor mi célt töltene be az ütlegelős-kispárnám? A könyv érték, egy műkincs számomra a legrégebbi, megtépázott kötet is, és mivel a Mona Lisa-t sem hajigáljuk csak úgy, így én sem bántom a könyveimet.

7.) Ha szembejön veled egy ismeretlen szó azonnal rákeresel?
Nem. Megpróbálom a szövegkörnyezetből kitalálni a jelentését, vagy megkérdezek valakit, aki pont hallótávolságon belül van. Szerintem még soha nem is néztem utána magyar szó jelentésének...

8.) Mit olvasol most?
Libba Bray: Lázadó angyalok című regényét, a Gemma Doyle sorozat 2. részét.

9.) Milyen könyvet vettél legutóbb?
Lauren DeStefano: Hervadás. Akciós volt, és nem bírtam megállni. :)

10.) Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Igazából nincs ilyen szempontból kedvencem, bárhol bármikor neki tudok állni és olvasni, ha van szabad 10 percem. Viszont nincs annál jobb szerintem, amikor Szenteste kinyitod a még ropogós, új könyved, lekucorodsz egy párnára a karácsonyfa mellé, és elmerülsz az új történetben. :)

11.) A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Mind a kettőt. A sorozatot azért, mert akkor a kedvenc szereplőimmel még több időt tölthetek el és újabb kalandjaikat ismerhetem meg. Az egyrészeseket pedig azért, mert akkor nem kell azon izgulnom, hogy vajon kiadják-e magyarul a többi részét, és nincsenek felesleges elhúzások, amik még bőven belefértek volna az 1. részbe.

12.) Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Természetesen, a legnagyobb kedvenceimet, mint például az Üvegtrón sorozatot.

13.) Hogyan rendszerezed a könyveidet?

Sehogy, szégyen a fejemre. Az van legelöl, amit utoljára vettem, és még nem olvastam. De már gondolkozom egy ABC-rend szerinti rendszerezésen.

6 megjegyzés:

  1. Nekem is lenne egy kérdésem, akkor ha nem ismersz egy új szót a testvéred (ha van) meg tudja mondani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van egy húgom, de ha én nem tudom, ő sem. :"D

      Törlés
    2. Értelek :D
      Nekem is van egy húgom, de ő nem tudna segíteni nekem ilyenekben, hisz csak angolul tud. Tudod Angliában élünk és a szüleim őt már nem tanították meg magyarul beszélni. ;)

      Törlés
  2. Szia!
    Nagyon szeretem a blogodat és ez az utolsó poszt különösen tetszett! :) Remélem most már egyre többet fogsz írni, nagyon tetszik a stílusod. Várom a következő posztot! :D
    Olvasód :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen,örülök, hogy tetszik az oldal. :D Írom a posztokat, ahogy időm engedi, de sajnos pont ez az, amiből mostanában nagyon kevés van nekem. :/

      Törlés
  3. Imádom ezt a blogot <3

    VálaszTörlés