2016. február 11., csütörtök

Molly McAdams: Kétesélyes szerelem

A blog Facebook oldalán január 19-ei dátummal láthattok egy posztot, amiben a könyvtári szerzeményeimet mutattam meg Nektek. A kép alá érkeztek pozitív és negatív kommentek is Molly McAdams: Kétesélyes szerelem című regényével kapcsolatban, én pedig megígértem, hogy ha elolvasom, akkor beszámolok nektek róla, nekem mi a véleményem a könyvvel kapcsolatban.

A tizennyolc éves Harper egész életét tengerészgyalogos apja szigorú felügyelete alatt töltötte, most azonban elérkezett az idő, amikor végre a saját életét élheti, és olyan tapasztalatokra tehet szert, amelyekről korábban csak az apja egységében szolgáló újoncoktól hallott. Harper hatalmas reményekkel kezdi meg első évét a San Diego-i Állami Egyetemen.
Új lakótársának köszönhetően Harper hamar belecsöppen a bulik, a helyes pasik, a családi élet és a mindent elsöprő érzelmi viharok világába. A szíve csaknem kettészakad, amikor egyszerre szeret bele új barátjába, Brandonba és szobatársa bátyjába, Chase-be. Kemény külsejük és viharos múltjuk ellenére a fiúk imádják Harpert, és bármit megtennének érte – ha kell, félreállnak, csak hogy ő boldog legyen.


Eredeti Cím: Taking Chances
Sorozat: -
Megjelenés éve hazánkban: 2014
Eredeti megjelenés:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Oldalszám: 520

Nem tetszett. Annyira nem, hogy körülbelül a 220. oldal környékén abba is hagytam. A stílussal voltak a legnagyobb gondjaim, egyszerűen úgy éreztem, hogy Molly sokkal jobb szakmát is kitalálhatott volna magának, mint az írás. A többször is előforduló szóismétlés és a jelzők szinte teljes hiánya nálam kiakasztotta a mércét. Ráadásul az érzelmek ábrázolása is elég furcsára sikeredett, úgy éreztem, mintha körülbelül egy 13 éves lányka fogalmazta volna a történetet, és rakta volna ki egy blogra.

Harper & Chase
Forrás
A főszereplőtől szinte falra másztam. Harper 18 éves, főiskolára megy, de körülbelül úgy viselkedik, mint egy 14 éves. Megértem én, hogy biztos nem volt egy leányálom egy tengerészgyalogos édesapa mellett felnőni, de valljuk be őszintén, történtek már ennél sokkal rosszabb dolgok is. Kikerülve apja vigyázó tekintete elől, Harper beleveti magát az életbe, irtózatos tempóban ban kezd el lázadni: piercinget lövet magának, iszik és bulizik, az utazása utáni pár napban pedig már srácot is összeszed. Az őrületbe kergetett azzal, hogy folyamatosan hangoztatta, hogy az édesapja kiképzéseinek köszönhetően mennyire kiválóan tud verekedni. Na igen, de ezt egyszer sem láthattuk élesben, pedig legalább 5 alkalommal lett volna lehetősége megcsillogtatni ezen a téren kiemelkedő tudását, de nem tette, olyanokra hivatkozva, mint: lefogta a kezem. Nem vagyok jártas a közelharcban, de még azon csekélyke tudás birtokában is, amit innen-onnan összekapargattam, állítom, hogy ennek nem kéne hátráltató tényezőként hatnia egy ilyen "képzett harcosra".

Brandonon, azon a bizonyos srácon, akibe Harper végtelenül és visszavonhatatlanul beleesett, csak nevetni tudtam. Egyszerűen a világon nincs olyan, hogy egy izomagyú utcai-harcos ennyire érzelgős legyen. Néha már annyira csöpögős monológokat kezdett el előadni a lánynak, hogy azt hittem, belefulladok a nyáltengerbe. Ráadásul nála is hasonlóképp működött a dolog, mint a barátnőjénél: meglátta a lányt, és mint derült égből villámcsapás, esett örök szerelembe.

Chase, a történet rosszfiúja, és persze a szerelmi háromszöget bezáró csúcs. Iszik, a barátnőit gyakrabban váltogatja mint az alsóneműjét, de valami csoda folytán Harper kedvéért képes lenne lemondani erről az életmódról, sőt még akár félre is tudna állni, ha az boldoggá teszi szívszerelmét. Na, ilyen sincs a valóságban, az emberek nem változnak meg egyik pillanatról a másikra ennyire drasztikus módon, ezt képtelen vagyok elhinni.

A cselekmény igazából nem valami nagy lélegzetvételű, átlapoztam a hátralevő oldalakat, de szinte egész végig a szerelmi háromszög körül forog a történet. Harpernek, bár rendkívül odaadó barátja van, mégis húz a szíve Chase felé, és az olvasó örömére vagy bánatára, kinek hogy, sok-sok oldalon keresztül hallgathatjuk a nyávogását arról, vajon kit is szeret jobban. Bár van egyetlen egy dolog, ami kicsit dobott a színvonalon körülbelül 0,0001%-ot, de nem szeretnék spoilerezni.

Ajánlani senkinek sem szeretném, ha rajtam múlt volna, ez a könyv sosem kerül a boltok polcaira. Nagyon nem tetszett, a szereplőktől a falra másztam, a stílustól pedig már fájt a fejem egy idő után.

Már olvastad? Írd le Te is, mit gondolsz a könyvről! A véleménynyilvánításról további információkat Az oldalműködése menüpontban találhatsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése