2015. június 12., péntek

Disney Book Tag

A Kis Könyves Bloggerek társaságba nemrég én is csatlakoztam, és egyik kedves tagunk, Zsebi elkészített egy kérdéssort, amit ezúttal én is kitöltök. A többiek válaszait a bejegyzés alján található linkeken érhetitek el.

1.The Little Mermaid - A Kis Hableány
  - Egy karakter, aki úgymond egy "partra vetett hal". Valaki, aki szerinted nem igazán illik az író által megteremtett világába.
Amikor Kelley Armstrong Sötét erő trilógiájának első két részét olvastam, neonfeliratként villogott a fejemben: „Cholé mit keres itt? A gyengus lánykák ovija a szomszédban van, nem itt!” Állt a partvonalon és nézett, mint a moziban az a bizonyos Rozália nevű lány, várta, hogy a többiek megoldják a gondokat. De szerencsére a harmadik kötetre megemberelte magát.

2. Cinderella - Hamupipőke
  - Egy karakter, aki jelentős átalakuláson megy keresztül.
Rendkívül sok nevet fel tudnék sorolni, de sajnos csak egyet lehet választani. Talán az egyik legszembetűnőbb karakterfejlődés Kyle Kingsbury-n figyelhető meg, Alex Finn – Szörnyszívű című regényéből. A srác először még önző, felszínes és élvezi mások zaklatását, de miután átváltozik szörnnyé, elkezdi értékelni a belső szépséget, na meg a természetet.

3. Snow White - Hófehérke
  - Egy könyv eklektikus szereplőgárdával. 
Bevallom őszintén, az eklektikus szó jelentésére csak gugli barátom segítségével sikerült rájönnöm, de miután szókincsem kiegészül ezzel az információval, egyből Brandon Mull – Titokfölde sorozata jutott eszembe. Amellett, hogy Kendra és Seth szemszögéből is látunk dolgokat, rendkívül sokféle, különböző fajtájú szereplő bukkan fel benne a sárkányoktól kezdve a szatírokig.

4. Sleeping Beauty - Csipkerózsika
  - Egy könyv, ami igencsak altató hatással volt rád.
Kövezzetek meg nyugodtan, de én A Gyűrűk Urán majdnem elaludtam, annyira unalmasnak találtam. Túúlságosan sok leírást és történelmi katyvaszt tartalmaz, ami egyáltalán nem az én ízlésem.

5. The Lion King - Az oroszlánkirály
  - Egy olyan karakter, akit valami trauma ért gyermekkorában.
Az ilyen megsebzett szereplők igen divatosak mostanában. Rosszabbnál rosszabb múltat alkotnak az írók főszereplőjüknek, melyek mellett az egyik szülő halála már semmiségnek számít. De sajnos néha ezek a történések a valóságon alapulnak, mint például Colleen Hoover – Reménytelen című regénye is. Sky-t olyan mértékű trauma érte kiskorában, hogy az elméje egyszerűen elzárja az emlékeket önmagától, mert a lány nem tudná feldolgozni. Egyszerűen nem bírtam ki könnyek nélkül, annyira szívbemarkoló, ahogy a lány apránként felderíti a múltját.

6. The Beauty and the Beast - A Szépség és a Szörnyeteg
  - Egy szörnyen nagy könyv, amitől először megijedtél, de mégis nagyszerűnek találtad a történetét.
Ilyennel még nem találkoztam. Én az a típus vagyok, aki imádja a vastagabbnál vastagabb könyveket. Számomra sokkal többel kecsegtetnek, mint egy 200-300 oldalas, pár órás történet. Szeretem a kihívásokat, így egy ideje már szemezek a Trónok harcával, de még nem jutottam el odáig, hogy a kezemben is tarthassam.

7. Aladdin
  - Egy karakter, akinek teljesül a kívánsága, jó vagy rossz értelemben.
Ilyenből is rengeteg van, de ki tudnám emelni ezek közül Alyson Noel Halhatatlanok sorozatát. Az írónő 6 könyvön keresztül húzza-nyúzza a történetet, a vége felé már nagyon untam, de ha már elkezdtem, csak azért is végigolvastam. Viszont happy end-del zárul Ever és Damon szerelme, mert végre együtt lehetnek.

8. Mulan - Mulán
  - Egy szereplő, aki nem az, mint akinek kiadja magát.
Erre szintén egy Alyson könyvből tudnék példát mondani, nem másból, mint a Lúzerek és bálkirálynők című alkotásból. Rio egyáltalán nem egy cicababa, de egy fiú érdekében még ennek is kiadja magát.

9. Toy Story
  - Egy könyv, aminek bárcsak életre kelnének a szereplői.
Cassandra Clare Végzet ereklyéi sorozatának szereplőivel mindig is szerettem volna találkozni. Főleg Simonnal, mert, bár nem szokásom, mégis mondhatjuk így „szerelmes lettem” a srácba. De Magnussal is szívesen összefutnék, jó lenne egyszer élőben is látni azokat az igéző macskaszemeket.

10. Disney Descendants - Disney Leszármazottak
  - Kedvenc fő gonoszod, ellenséged, vagy erkölcsileg romlott szereplőd.

Igazából nem tudom, hogy Thomas Marie Lu Legenda trilógiájából jónak vagy rossznak számít, de ha rossznak, akkor ő a kedvencem. Mert kötelességtudó és hűséges. Szerette Mathiast, de felettese parancsára mégis megölte. Jó, ez kicsit (nagyon) durva, de ebből látszik, mennyire lojális.

Olvasd el a Kis Könyves Bloggerek további tagjainak válaszait is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése