2016. április 15., péntek

Bookish Facts About Me - Könyves tények rólam tag

Forrás
Végre 1 éves lett a blog, ezért úgy gondoltam, hogy ideje lenne egy kicsit jobban bemutatkoznom. Youtube-on a booktuberek körében elég népszerű a Bookish Facts About Me tag, amire én Sasha csatornáján leltem rá. Nagyon megtetszett, és gondoltam, miért ne lehetne átvinni blogos verzióba? Így született meg a mai bejegyzés. Most pedig következzék 10 tény az olvasási szokásaimról!


1.) Kezdjük is egy sokak számára talán furcsa ténnyel: Nem szeretem a keményfedeles könyveket. Ne kérdezzétek miért, nem fogom tudni megmagyarázni, ugyanolyan taszítást érzek az irányukba, mint amikor egy kisgyerek ránéz a brokkolira.

2.) Abban az esetben, ha mégis keményfedeles könyv kerül a kezembe, mindig leveszem a védőborítóját. Barátnőm ezen a szokásomon nagyon kiakadt, pedig szerintem logikus magyarázatom van erre: A keményfedél kevésbé sérülékeny, mint egy vékony papír, jobban bírja, ha hurcolászom magammal. Szóval, ha a "natural" fedeles könyvet teszem be a táskámba, akkor annak nem lesz semmi baja. Viszont ha rajtahagyom a védőborítót, akkor az nagyon könnyen elszakad, összegyűrődik, és elcsúnyul.
Bár könnyen lehet, hogy ez a nyakatekert gondolatmenet csak szerintem ésszerű. :P

Forrás
3.) Nem szeretek zenét hallgatni olvasás közben, még komolyzenét sem. Nem tudom miért, de valahogy zavar, és nem tudok annyira belemerülni az adott könyvbe, mintha teljes csendben olvasnék.

4.) Nem szeretek enni sem olvasás közben. Sajnos nem tudok egyszerre 2 dologra koncentrálni, így meghaladja korlátozott képességeimet az, hogy egyszerre pakoljam a számba a kaját, és kövessem a szememmel a sorokat.

5.) Olyan szempontból jobban preferálom az elektronikus könyveket, hogy ott egyből ki lehet emelni mondatokat, lehet jegyzetet készíteni. Ezzel szemben, ha papírkönyvet olvasok, akkor keresnem kell tollat meg papírt (elvégre könyvbe soha, de SOHA nem firkálunk) és gyakran nincs kedvem elszakadni a történettől, hogy lejegyezzek egy idézetet, vagy gondolatot.

6.) Régebben, olyan 5-6 évvel ezelőttig rendszeresen elolvastam a könyv végét, mielőtt eljutottam volna odáig. Sosem bírtam kivárni, hogy megtudjam, összejön-e a lány a sráccal, vagy a hős megmenekül-e a sárkány elől, ezért mindig hátralapoztam.
Azóta ez a szokásom valamiért megváltozott, és ma talán csak egy fejemhez szorított pisztoly vehetne rá arra, hogy elspoilerezzem magamnak a történetet.

Forrás
7.) Egyre többet és többet olvasok angolul. Nem vagyok profi szinten, nehogy azt gondoljátok, ebben a hónapban készülök megpróbálkozni a közéfokú nyelvvizsgával. Viszont Zsebi és RavenS, ha tudtukon kívül is, de ösztönöztek és motivált ak arra, hogy idegen nyelven olvassak, és elérték nálam azt, amit egy angoltanárnak nem sikerült.

8.) Percenként kb. 1 oldalt olvasok el. Ez persze függ a könyv szerkesztésétől is, de ha a Könyvmolyképzős regényeket vesszük alapul, akkor az "olvasási sebességem" általában ennyi szokott lenni.

9.) Mindig, de tényleg mindig van nálam vagy egy könyv, vagy eolvasó. Sosem lehet tudni, hogy mikor lesz hirtelen egy lyukas órám, vagy késem le a buszom és kell várnom 20-30 percet. Bár az esetek többségében elő sem veszem őket a táskámból, mert ha még lenne holtidőm olvasni, mindig akad valami sürgős elintéznivalóm, de akkor is ott vannak a táskámban.

10.) Egyáltalán nem szoktam gyakran könyvet venni. Nem hiába nincsenek Book Haul bejegyzések, mivel sosem értettem, hogy egyeseknek honnan van minden héten 3000-4000 forintjuk egy új könyvre. Viszont a könyvtár a barátom, amit elég gyakran szoktam látogatni. Meg persze kölcsönkérni is szoktam ismerősöktől, családtagoktól, barátoktól, szomszéd macskától. És az Amazonról/www.mek.oszk.hu-ról is lehet legálisan letölteni könyveket ingyen, ezeket az oldalakat pedig gyakran ki is használom.

Nektek vannak furcsa olvasási/könyvekkel kapcsolatos szokásaitok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése