2016. április 9., szombat

Idézetmánia #1 - Cassandra Clare: Mennyei tűz városa

Mint a márciusi zárásban olvashattátok, végre valahára véglegesen befejeztem A végzet ereklyéi sorozatot. Viszont még mielőtt az utolsó könyvet elkezdtem volna, Youtube-on megnéztem Sasha videóját a Lady Midnight-ról, és nagyon megtetszett, ahogy post-itekkel bejelölt részeket a regényben. Elgondolkoztam rajta, hogy vajon mi célt szolgálhatnak a cetlik, miért pont oda ette őket, ahova. Erre nem jöttem rá, viszont én a magam részéről eldöntöttem, hogy azokat az idézeteket fogom velük jelezni, amik valamiért megtetszenek. Hát, ezekből a végén elég sok lett, ezért azt gondoltam, hogy a spoilermenteseket megmutatom Nektek is.


„- Semmi gyilkolászás! – közölte Jordan. – Az a cél, hogy békesség töltsön el. A vér, a gyilkolás, a háború meglehetősen távol állnak a békességtől. Szeretsz mást is?
- A fegyvereket – vágta rá Jace. – A fegyvereket szeretem.
- Kezdem azt hinni, hogy akad némi gond a személyes világképeddel.”

„A hősök sem győzhetnek mindig. Néha veszítenek is, de harcolnak tovább, és mindig talpra állnak. Nem adják fel. Ezért lesznek hősök.”


Forrás
A következő párbeszéd Clary és Jace között játszódott le. Nem is emlékeztem, hogy Jace ilyen humoros karakter lett volna.
„- Saját magadat juttatta eszedbe.
- Nem hiszem – rázta a fejét a lány. – Azt hiszem, inkább rád emlékeztetett.
- Mert kicsi vagyok, szőke, és jól áll nekem a copf?”

„- Arra gondoltam, lehetnék az idrisi duzzogócsapat tagja a következő olimpián – mondta Jace, de már lágyabb volt a hangja. Eltűnt belőle az önutálat éle, és fanyar kedélyesség vette át a helyét.
- Aleckel indulhatnátok páros duzzogásban – mosolyodott el Clary. – Elhoznátok az aranyat.”

„De a jóság nem egyenlő a nemességgel, és semmi sem kegyetlenebb, mint az erény.”

„Ha egy törött kardot helyrehoznak, néha erősebb tud lenni a javításoknál, mint valaha volt – mondta Jace. Talán a szív is ilyen.”

„Néha az embernek muszáj mindent elveszítenie, hogy továbbléphessen, és az új dolgokat csak édesebbé teszi a veszteség fájdalma.”

Forrás
Következzék egy idézet Simontól, aki mindig is az abszolút kedvencem volt a könyvekben, a filmben és a sorozatban is.
„- Máskor is egyezkedtünk már a királynővel – felelte Jace. – Elmentetek hozzá, amikor… Amikor Sebastiannál voltam.
- És rádumált bennünket két walkie-talkie gyűrűre, amiket le tudott hallgatni – jegyezte meg Simon. Ha a belé vetett bizalomról van szó, nem mennék vele messzebb, mint amilyen távolra el tudnék hajítani egy közepes méretű elefántot.”

Magnus is hozta a tőle megszokott formáját:
„- Légy oly kedves, ne tépd le a karomat – mondta Magnus. – Szeretem azt a kart. Szükségem van rá.”

Forrás
Egy jelenet Jace és Alec örökös piszkálódásából:
„- Azért csak megszoktál – szögezte le Jace magabiztosan.
- Egy idő után – bólintott Alec. – Mint valami nem múló bőrbetegséget.”

„- Clary! – ismételte továbbra is suttogva a fiú. […] – fürödni akarok.
- Hát ja, nekem meg kell egymillió dollár. – Clary megdörzsölt a szemét. – Mindenki akar valamit.”

Életemben nem olvastam még szebb szerelmi vallomást. Azt viszont nem árulom el, ki mondta kinek. Kis gonosz vagyok, tudom. :D
„Akarunk dolgokat mélyen, a tudatunk és az érzéseink alá rejtve. Van, amit a lelkünk akar, és az enyémnek te kellesz.”

„Mert a világ nem különleges és hétköznapi emberekre oszlik meg. Mindenkiben ott rejlik a lehetőség, hogy különleges legyen. Amíg valakinek van lelke és szabad akarata, bármi lehet belőle, bármit tehet, bármit választhat magának.”

Ennyi lett volna az első idézetmánia bejegyzés. Remélem elnyerte a tetszéseteket, ha igen, tudassátok velem kommentben, chatben, Facebookon vagy bárhol.

Nektek van kedvenc idézetetek a könyvből?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése