2016. április 1., péntek

Zoe Sugg: Girl Online - Girl Online #1

Ehhez a könyvhöz először nagyon szkeptikusan álltam hozzá. Úgy gondoltam, hogy egy beauty-vlogger kevés ahhoz, hogy jó könyvet írjon. Óriásit tévedtem, ugyanis Penny története abszolút kedvencemmé vált.

A 25 éves Zoe az Y generáció nemzetközi sztárja, aki Zoella néven pár éve indított divat- és sminktanácsadási csatornát a YouTube-on. Korosztályából sok lány őt tekinti legbizalmasabb barátnőjének, akivel fiúkról, családról, suliról és divatról, szerelemről és félelmekről is őszintén lehet beszélni. A Girl Online megdöntötte a megjelenés hetében legjobban fogyó könyv eddig világrekordját, 35 országban vehetik kézbe a rajongók.
Pár megdöbbentő adat Zoelláról:
3 millió Twitter követő, 3.5 millió Instagram követő, 7 millió YouTube feliratkozó, 2 millió Facebook like.
A brit kisvárosban élő Penny Porter úgy akarja legyőzni szorongásos rohamait, hogy blogot indít, és ismeretlenekkel osztja meg érzéseit, gondolatait. GirlOnline álnéven bele is vág, de egy szerencsétlen baleset elrettenti a folytatástól.
Penny és családja a karácsonyt New Yorkban tölti, ahol a lány megismerkedik (és fülig beleszeret) egy izgalmas és sármos zenész srácba. Pár nap alatt megfordul velük a világ, Noah a legjobb dolog, ami Pennyvel történhet, és a lány azonnal világgá is kürtöli újdonsült boldogságát a blogon… csak azt nem sejti, hogy ezzel lavinát indít el, és nemsokára több ellensége lesz, mint ahány barátja…
Vajon megbízhatsz a legjobb barátodban, ha a szerelem a tét? És a szerelmedben, ha a boldogság?


Eredeti cím: Girl Online
Sorozat: Girl Online
Megjelenés éve hazánkban: 2016
Eredeti megjelenés: 2014
Kiadó: Libri Könyvkiadó Kft.
Kiadói sorozat: -
Oldalszám: 380

Maga a cselekmény nem túl bonyolult, sem rendkívül újkeletű, mégis magával ragadó. Egy furcsa találkozást és 2 fiatal nemzetközi szerelmét tárja elénk, ennek minden szépségével és buktatójával. Mindketten titkokat rejtegetnek, de vajon elég bátrak-e, hogy azokat egymással is megosszák? Továbbá ott van még az internet világa is, ami bármennyi jót tartogat, vannak árnyoldalai is. Penny-nek rá kell jönnie, kik az igazi barátai, akikben tényleg megbízhat, és kik csak jelmezbe bújt ellenségek.

Forrás
Penny karakterével bárki tud azonosulni. Ő tipikusan az a lány, akiben mindenkivel van valami közös, legyen az a kedvesség, a bátorság, a szégyenlősség, vagy az ügyetlenség (én főleg az utóbbi miatt kedveltem meg). De ez így is van jól, ellenkező esetben igencsak, khm, pocsék lenne a történet, mivel az egész rá épül. Visszatérve az eredeti témára – Penny egy autóbaleset óta pánikbetegséggel küzd, amit igyekszik titkolni mindenki, még a szülei elől is. Ráadásul az iskolában is nevetség tárgyává teszik, így megváltás neki elszabadulni otthonról, nem más helyre, mint a híres-neves New York-ba.

Noah pedig egy igazi álompasi. Hihetetlenül jóképű, okos, humoros és él-hal a zenéért. A családja mindennél fontosabb számára, és tényleg törődik azokkal, akiket szeret. Penny-vel együtt én is fülig szerelmes lettem a srácba, de nem hiszem, hogy ezzel egyedül lennék. Viszont senki nem lehet tökéletes, és Noah is elkövetett egy óriási hibát: pár nagyon fontos dolgot nem mondott el a lánynak önmagáról.

A mellékszereplők közül úgy éreztem, hogy Elliotot akarja Zoe megkedveltetni az olvasókkal a legjobban, már-már kicsit erőltetetten. Viszont nem is tudom, nekem annyira nem volt szimpatikus a srác. Talán ez a vonal, a meleg legjobb barát szál az, amit kicsit elcsépeltnek éreztem. Lassan már kezdem úgy érezni, nincs a világon annyi homoszexuális, mint ahányszor előfordulnak a könyvekben, mint a főhősnő bizalmasai. Mindenesetre nekem Elliot kicsit túl féltékeny típus volt, és az ilyen emberek kihozzák belőlem a legrosszabbat.

forrás
Bevallom őszintén, én a blogos vonal miatt kezdtem el ezt a regényt. Kíváncsi voltam, hogy egy lány, aki maga is ebben a körben mozog, mit ír a dologról. Ilyen téren egy icipicit csalódtam, mert úgy érzem, kicsit túlzásokba estünk. Kétlem, hogy egyetlen poszt alá, egy olyan oldalon, ami (ha jól emlékszem) még csak 1 éve nyitotta meg a kapuit, több száz komment érkezne. De ki tudja, elvégre pont ez a jó a könyvekben, hogy itt bármi megtörténhet…

Összességében nekem nagyon tetszett a regény, (még ha ez nem is látszik az értékelésből) még a kedvenc címet is megszavaztam neki. Ajánlani főleg a romantikusokat kedvelő tinédzsereknek, fiataloknak tudom, nekik garantáltan egy élmény lesz majd az olvasás.

MEGJEGYZÉS: Ezt a könyvet angolul olvastam. Úgy gondolom, hogy a nyelvezete viszonylag egyszerűbbnek mondható, mivel még én is megértettem, annak ellenére, hogy csak most fogok középfokú nyelvvizsgával próbálkozni. Nehézséget talán a szleng okozhat, de legtöbb esetben még azok is kilogikázhatóak a szövegkörnyezetből, esetleg szótár segítségével. Szóval nyelvgyakorlásnak tökéletes. :D

Már olvastad? Írd le Te is, mit gondolsz a könyvről! A véleménynyilvánításról további információkat Az oldal működése menüpontban találsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése