2017. november 23., csütörtök

Stephanie Garber: Caraval - Caraval #1

Ez a bejegyzés a Prológus Cirkusz hetének keretin belül látott napvilágot. A könyvért hálás köszönet a Librinek!
El sem hiszem, hogy ezt mondom, de sokkal jobban örülök, hogy magyar kiadásban jutottam hozzá a könyvhöz. Már y nyáron is meg szerettem volna rendelni magamnak szülinapi ajándékként hehe, de még jó, hogy nem tettem! Nagyon megérte várni erre a regényre, egyszerűen csodálatos, ahogy a képzelet világával játszik.

Scarlett Dragna eddig még egyetlen napot sem töltött távol attól a kicsi szigettől, ahol ő és a húga, Tella, hatalmaskodó, kegyetlen apjuk keze alatt felnövekedtek. A történet azzal indul, hogy az apa házasságra kényszerítené Scarlettet, ami egyszeriben véget vetne a lány hosszú évek óta tartó álmodozásának a messzi szigeten zajló Caravalról, a földkerekség legvarázslatosabb előadásáról, amelynek közönsége szintén a játék résztvevőjévé válhat. 
Azonban épp ebben az évben végül megérkezik a várva várt meghívó, amiről Scarlett annyit álmodozott. Tella elhatározza, hogy elmegy a Caravalra, és egy titokzatos matrózzal elraboltatja Scarlettet is. Csakhogy amint odaérnek, kiderül, hogy Tella eltűnt: az ő elrablója a Caraval ördögien mesteri szervezője, Legend. Scarlett hamarosan megérti, hogy a húga az idei Caraval kulcsfigurája, az egész játék körülötte forog: az lesz a győztes, aki Tellát megtalálja. 
Scarlett többször is végighallgatja a figyelmeztetést: bármi is történjék a Caraval során, az mind csak a fantasztikusan kidolgozott előadás része, de ő, szegény, még be se lépett, máris bábuként kezd lépkedni a mágia és a szívfájdító szerelem sakktábláján. Hanem akármi is a Caraval, valóság vagy sem, neki mindenképp meg kell találnia a húgát, mielőtt véget érne a játék utolsó, ötödik éjszakája, máskülönben a beinduló veszélyes dominóhatásra Tella örökre eltűnik a világból. 
Isten hozott, légy üdvözölve a Caravalban! De légy óvatos, nehogy túl messzire röpítsen a képzeleted!

Eredeti cím: Caraval
Megjelenés éve hazánkban: 2017
Eredeti megjelenés: 2017
Kiadó: Libri
Kiadói sorozat: -
Oldalszám: 470


Mivel engem is először ez fogott meg a könyvben, kezdeném először a külsővel. GYÖ-NYÖ-RŰ! Egyrészt megtartotta a Libri az eredeti borítót, amit egyszerűen imádok, másrészt amint kézbefogod a kötetet, tudod, hogy ez minőségi kiadás. Általában nem szeretem a keménykötéses regényeket, ez mégis kivételt képez, még kis szalag könyvjelző is van benne.
(Az egyetlen észrevételem a külsőségekkel kapcsolatban, hogy az st betűkapcsolatot kicsit furcsán jelzik, az s felett szokott lenni egy kis kacskaringó. Lehet, hogy direkt így gondolták ki az okosok, de szerintem csöppet fura.)



Rátérve a történetre, azt kell mondjam, a Caraval minden szempontból különleges. Lehet, hogy csak nekem van ilyen fura mániám, de melengette a szívem az a csodálatos szóhasználat, és kifinomult kifejezőkészség, amit Stephanie használt. Rég olvastam már ilyen szép nyelvezetű történetet, szerelem volt első pillanatban.
Továbbá imádtam azt a misztikus, varázslatos hangulatot, ami a könyvet jellemzi. Mint valami rózsaszín parfümfelhő lengi körbe a regényt, és nagyon hamar magával ragad, utána pedig már nincs menekvés.

Lehet, hogy túl nagy elvárásaim voltak a hatalmas hype miatt, ami körüllengi a művet, de én kicsit pörgősebb történetvezetésre számítottam a könyv közepe felé is. Az elején ugye megismerjük az új környezetet, amibe éppen belecseppentünk, megismerjük a világ szabályait, a végén pedig csak figyelünk, mint hal a szatyorban, hogy akkor ez ő, de mégsem, most akkor ki kinek is az oldalán áll valójában, ki szeret kit és így tovább. De a közepe… kicsit snassz volt. Szeretem én a kódfejtést, nincs azzal baj, mégis gyorsabban pörgettem volna az eseményeket egymás után. Nem volt unalmas, nehogy félreértsetek. Élvezhető volt, de én kicsit többre számítottam.

A világ, amit megalkotott Stephanie egyszerűen zseniális! Aki imádja a misztikus, varázslatos történeteket, annak élete szerelme lesz a Caraval. Igazán különleges, ahogy megközelítette a cirkusz témáját az írónő, engem abszolút megnyert vele.

A szereplőgárda rendkívül vegyes figurákból állt, pont ezért szerettem őket annyira. Minden egyes karakter egy külön, ritka fajta egyéniség, akiből nem találsz még egyet a fantasy világában. Ami pedig a legjobban tetszett mindegyikükben, hogy rendkívül kalandos előélettel rendelkeznek mindannyian, és ezek voltak, amik igazán különlegessé tette őket.

Scarlett és Tella olyan erős testvéri kapcsolattal rendelkeztek, amely lenyűgöző alapot adott a történetnek. Kivételesen jobban szerettem most ezt a szálat, mint a romantikusat, bár az sem kutya, az biztos. Lélegzetelállító volt nézni, mit meg nem tenne és tesz a két lány egymásért, gyakran okoztak nekem szívfájdalmat.

Nem meglepő módon Julian volt a kedvenc szereplőm a történetben. Mostanában egyre nehezebb engem lenyűgözni könyves álompasi téren, de neki egy fél pillanat sem kellett hozzá. A jó humorú, szemnek kellemes megjelenésű, rendkívül éles észjárású fiatalember úgy tud szeretni, mint senki más ezen a Földön.

Egy szó, mint száz, a Caravalt mindenkinek el kell olvasnia! Hatalmas kedvencem lett a kategóriájában, nagyon élveztem az olvasást, és nem győztem visszarakosgatni az állam a helyére a rengeteg meglepetés után, amikben részem volt. Misztikus, romantikus kedvelőknek kötelező olvasmány!


2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Egy barátnőm már egy ideje ajánlgatja az angol kiadását, de azért még nem merek belevágni egy fantasyba angolul :D Viszont mindenképp sort szeretnék keríteni erre a könyvre, nagyon érdekesen hangzik... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Szerintem próbáld meg angolul, semmit nem veszíthetsz vele :) Legfeljebb ha nagyon nem érted, félreteszed és folytatod tovább magyarul. Én mindenképpen kardoskodom az angolul olvasás mellett, hihetetlenül kiszélesítette a szókincsem mióta elkezdtem idegen nyelven is olvasni. ;)

      Törlés