2017. november 2., csütörtök

Októberi wrap-up, novemberi TBR

Ha kicsit visszagörgettek az oldalon, láthatjátok, hogy augusztusi nyári unalmamban összedobtam egy TBR listás bejegyzést. Mindig is szerettem összegezni, mi is történt velem bizonyos időközönként, erre is utalnak a régebbi hónap végi zárásos cikkeim, amik végül egy idő után szintén abbamaradtak. Sosem voltam jó a határidők betartásában, nyár óta is folyamatosan járt az agyamban, hogy na majd következő hónapban, de ahogy elérkezett az elseje, valahogy mindig találtam magamnak jobb programot, utána pedig nem igazán éreztem aktuálisnak a témát, így hagytam az egészet.
Most viszont adta az ég, hogy megint eszembe jusson, és lám, nem is késtem le annyira a hónapkezdést! Éljen-éljen! Ennek örömére itt egy újabb összegző az aktuális olvasmányélményeimről, mert végre volt is időm néhány könyvön átrágni magam.



Molyon szeretek minden hónapnak külön polcot nyitni, így lebontva látom milyen aktív is voltam egy-egy időszakban. Iskolaidőhöz mérten úgy gondolom, egész jól teljesítettem októberben, tekintve, hogy 3,5 fél könyvet sikerült befejeznem (még októberben kezdtem el Róbert Katalin: Szelídíts meg! c. regényét, de mivel ez átcsúszott novemberre is, én mindig a befejezési dátum alapján sorolom be az olvasást.)



Az első Jennifer A. Nielsen: A hamis herceg című könyve volt, amit, én magam is meglepődtem rajta, de nagyon-nagyon szerettem! Mint az értékelésben is olvashatjátok, sokáig szemeztem vele, de végül hathatós rábeszélés után mégis elkezdtem, már alig várom, hogy a folytatásba is „belemélyeszthessem a karmaimat”.
A második kötet Spohie Hannah: Bántó távolsága volt. Nem vagyok benne biztos, hogy ha nem projektre olvastam volna, magamtól nekikezdek-e. Általánosságban szeretem a krimi-szerű, bűnügyi történeteket (mint például Jo Nesbo munkái) de ez most annyira nem fogott meg. Ha kíváncsiak vagytok a véleményemre bővebben, erről is olvashattok értékelést a blogon.
Végül, de nem utolsó sorban Rácz-Stefán Tibor: Mikrofonpróbája. Már olvastam tőle, korábban, micsoda szerencse, hogy pont a Fogadj el!-t (értékelés ITT), ugyanis a Mikrofonpróbában újra visszaköszönnek debütálóregényének szereplői, de előzetes olvasmányélmény nélkül is érthető a sztori. Még nem szeretnék túl sokat mondani a könyvről azon kívül, hogy tényleg tetszett, ugyanis nemsokára erről is olvashattok bővebb értékelést.



Nem tervezek túl nagy célokat kitűzni magam novemberben, ugyanis igazán rá kéne feküdnöm a tanulásra, hogy ne a karácsonyi szünetem menjen rá az utolsó pillanatos javítási kísérletekre. De azért nem áll meg a világ az iskola miatt sem, pláne, hogy oda is át kéne rágnom néhány kötelezőt.

Róbert Katalin: Szelídíts meg!
Mint már fentébb említettem, ezt a könyvet novemberben fejeztem be, szóval ide számítom. Azért elég jó érzés rögtön egy pipával kezdeni a hónapot. Imádtam azt a különleges, kissé kesernyés, szomorkás mégis reményteljes hangulatot, ami körüllengte a történetet, és hogy nem igényelt előzetes A kis herceg szakértelmet, ugyanis az, shame on me, de kimaradt az életemből. Erről is olvashattok majd bővebb értékelést, a nem is olyan távoli jövőben.









Fekete Judit: Az őrület határán
Tegnap késő este kezdtem el a könyvet, és bár sanda gyanúm szerint nem pont én lennék az írónő célközönsége, mégis nagyon élvezem Kálmán Lili vicces, random, hol szomorkás, hol végtelenül boldog és izgatott, de legfőképp inspiráló gondolatait. Annyira őszintén fogalmaz meg mindent, nem egyszer átfutott az agyamon, hogy esetleg Fekete Judit is átélte már ezt a helyzetet korábban? Amint befejeztem a könyvet utánanézek a dolognak, hátha találok valami érdekeset az írónő honlapján, az értékelésben (bizony, erről is lesz) leírom majd, mire jutottam.







Stephanie Garber: Caraval
Amint befejeztem a Fekete Judit könyvet, ez lesz a soron következő, amit olvasni fogok. Már nyár óta szemezgetek a könyvvel, legelőször a gyönyörűséges borító volt, ami megfogott benne, de a történetre is rendkívül kíváncsi vagyok. Még sosem olvastam cirkuszos regényt, pont ideje kipróbálni.











Voltaire: Candide avagy az optimizmus
Irodalomórára kötelező. Elkezdtem már októberben, de azóta sem sokra haladtam vele sajnos, márpedig szünet után feldolgozzuk, szóval meg kéne erőltetnem magam és befejezni végre. Nem lesz a kedvenc könyvem, az biztos.


Jonathan Swift: Gulliver utazásai
Mindig csak mesében, esetleg filmen láttam a lilliputi részt, így gondoltam nem árthat, ha írott változatban is megtapasztalom Jonathan Swift klasszikusát. És nem mellesleg elvállaltam belőle a kiselőadást irodalomra, szóval innen már nincs visszaút.

Egyelőre ennyit terveztem be novemberre, nem túl hosszú a lista, de sajnos időm sincs annyi, mint szeretném. Ti mit olvastok mostanában, vannak céljaitok az ősz utolsó hónapjára? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése