2018. október 14., vasárnap

V. E. Schwab: A Fényigéző - A mágia árnyalatai #3

Ez a bejegyzés a Prológus Uralkodók hetének keretein belül látott napvilágot. A könyvért köszönet a Kossuth Kiadónak!
Azok, akik nézegették a régebbi bejegyzéseimet már tudják, hogy hatalmas A mágia árnyalatai rajongó vagyok, szinte isteni imádattal tekintek az írónőre, amiért létrehozta ezt a csodálatos trilógiát. Ami másoknál a Harry Potter korszak, az nálam A mágia árnyalatai korszak. Mivel ennyire rajongok a könyvekért, így elképzelhetetlen volt, hogy pont én ne olvastam volna a nagy finálét, a befejező részt. Így hát íme, meg is van a mai bejegyzés témája.

Végigsöpör a sötétség a mágiában gazdag Londonon. A mágia törékeny egyensúlya felborult, uralkodók buknak el, mialatt a gonosz feltartózhatatlanul gyilkol a birodalomban. Kell, az egyik utolsó antari mágus és Szelina Bard, az ügyes tolvajlány felveszi a harcot az ősi ellenséggel, aki magának követelik a hatalmat a főváros fölött. A pusztító mágia ellen csel, hősiesség, kitartás és bajtársiasság a fegyverük.
A Mágia Árnyalatai trilógia magával ragadó fináléjában eldől a négy mágikus London közötti küzdelem.

Eredeti cím: A Conjuring of Light
Megjelenés éve hazánkban: 2018
Eredeti megjelenés: 2017
Kiadó: Ventus Libro Kiadó
Kiadói sorozat: -
Oldalszám: 576


Az első megjegyzésem a könyvvel kapcsolatban: vigyázz, mikor kezdesz neki, ugyanis amint elolvastad az első oldalt, képtelenség lesz letenned. Sajnos velem is ez történet, és hát, valljuk be őszintén, sokkal szívesebben folytatja az ember a szuper izgalmas könyvét, mint a német erős igék memorizálását. Így visszatekintve, lehet okosabb lett volna a második opciót választanom, de egy pillanatig sem bánom, hogy inkább A Fényigézőt olvastam. Annyira pörgős és izgalmas volt az első betűtől az utolsóig a regény, hogy csak kapkodtam a fejem és próbáltam tartani a tempót a szereplőkkel. Csavarokban természetesen ebben a részben sem volt hiány, olyan fondorlatosan fonogatta a történet szálait az írónő, hogy a döbbenettől többször leesett az állam. Mindig is csodáltam az olyan írókat, akik ilyen komplex történetben és világfelépítésben meg tudják látni azokat a kiskapukat, amin a szereplők elindulhatnak a megoldás felé, számomra ez már-már a mágikus képességek határait feszegeti.

Számomra azért emelkedett ki ez a befejezőkötet a trilógia másik két része közül, mert annyira hihetetlenül összetett volt. Rengeteg szálon, érzelmi síkon és szemszögből vizsgálhattuk meg a sztorit, teljes képet kapva arról, mi és hogyan is történik éppen a kedvenc Londonunkban. Olyan dolgokat fedezhettünk fel ezáltal, amik eddig talán elkerülték a figyelmünk, vagy nem tartottuk őket lényegesnek. És ezenfelül, olyan hihetetlen végignézni, ahogy az olyan szálak is összefutnak a könyv végére, amelyekről eddig azt hittük, nem sok közük van egymáshoz.

Másik kedvenc részem a könyvből a szereplők tábora. Az első két kötetben főleg a főszereplőkre koncentráltam és őket próbáltam minél behatóbban megismerni, ami természetesen ebben a kötetben is igaznak bizonyult, tekintve a végre-végre kibontakozó románcot Kell és Lina között, amiért már az első közös jelenetük óta fohászkodtam. De ami a legjobban tetszett az volt, hogy a mellékszereplők is végre kaptak egy kis rivaldafényt. Olyan dolgokat tudtunk meg róluk, amikre nem is számítottam, ezzel még élethűbbé téve az élményt az olvasó számára. Örültem, hogy végre felfedte néhány múltbéli titkát a királyi pár is, kíváncsi voltam már rá, milyenek is lehetne azok a szülők, akik két ennyire fantasztikus fiút felneveltek.

Természetesen fáj a búcsú a trilógiától, és én lennék a világ legboldogabb könyvmolya, ha valamit még kezdene az írónő ezzel a fantasztikus világgal, amit megalkotott. Mégis örülök, hogy ilyen nagyszerű befejezést kapott a sorozat, kívánni sem tudtam volna jobbat ennél. Még egyszer utoljára odacsaptunk a lovak közé, a szereplőink gyorsan megmentették a világot a már régóta érlelődő katasztrófától és adtunk az olvasóknak egy olyan élményt, amely garantáltan maradandó lesz számukra. Nekem legalábbis mindenképp az volt.

Összességében imádtam, nem is, rajongtam A Fényigézőért, az egyik legjobb könyv, amit a fantasy kategóriában olvastam. Garantáltan a kedvenceim polcán landol majd molyon. Ha valaki megkérdezi, milyen fantasy regényt olvasson, mindig gondolkodás nélkül A mágia árnyalatai trilógiát szoktam neki ajánlani, ugyanis egy pillanat alatt képes magába szippantani az olvasót és elfelejtetni vele, hol is van éppen. Izgalmas, fordulatos, letehetetlen, ezzel a három szóval tudnám legjobban jellemezni V. E. Schwab könyveit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése