2018. szeptember 23., vasárnap

Tarryn Fisher: F*ck Love - Kapd be, szerelem!

Ez a bejegyzés a Prológus Colleen Hoover & Tarryn Fisher projekthetének keretein belül látott napvilágot. A könyvért hálás köszönet a Könyvmolyképző Kiadónak!
Milyen is az, amikor az ember csak és kizárólag a borítója miatt olvas el egy könyvet? Veszélyes. Én is beleestem ebbe a csapdába a F*ck Love esetében, ugyanis annyira megtetszett az egyedi grafika a könyv elején, hogy semmi más nem érdekelt a regénnyel kapcsolatban, csak, hogy ott csücsüljön a polcomon és gyönyörködhessem benne. Tarryn Fisher könyveit általában szeretni szoktam, mint ahogy azt a Kihasznált alkalomról írt bejegyzésemben is kifejtettem, de ezúttal még engem is értek meglepetések.

Helena Conway szerelmes lesz.
Akaratlanul.
Észrevétlenül.
De nem véletlenül. Kit Isley pontosan az ő ellentéte – rejtélyes, fékezhetetlen és a legkevésbé sem óvatos. Mindez akár remekül is alakulhatna…
Ha nem Helena legjobb barátnőjével találkozgatna. Helena kénytelen dacolni a szívével, helyesen cselekedni, és másokra is gondolni.
Egészen addig, amíg fittyet nem hány az egészre.
Tarryn Fisher, New York Times sikerkönyves szerző lehet, hogy vagányabb nálad, de ezt nem dörgöli az orrod alá. Az első diplomáját a Roxfort Varázsló és Boszorkányképző Szakiskolában szerezte. Az emberi természet nagy tisztelője, egy hús és vér gonosz, mégpedig a Mardekár házból. A szíve sötét, de az olvasóit azért kedveli. Jelenleg Washingtonban él fiával és lányával.
Az év legizgalmasabb regénye a női útkeresésről és a szerelemről.

Eredeti cím: F*ck Love
Megjelenés éve hazánkban: 2018
Eredeti megjelenés: 2015
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadói sorozat: Rubin Pöttyös
Oldalszám: 328


Az egész regénynek van egy sajátos, nyers és szókimondó stílusa, amely mindennél jobban segíti az olvasót abban, hogy együttérezzen a főszereplővel. Kevés ilyen könyvvel találkoztam eddig, amely ennyire merész megfogalmazású lett volna, és ez mindenképpen kiemeli őt a társai közül. És nem utolsósorban nagy meglepetést okozott, ugyanis nem számítottam erre az írónőtől.

A történet első fele nagyon tetszett. Egyből egy rejtélyes felütéssel kezdünk, ami után legszívesebben együltő helyemben elolvastam volna az egész könyvet, csak, hogy megtudjam, mi a megoldás, tényleg bekövetkezik-e a megjósolt jövő. És a történet első felét még tényleg izgalmasnak is mondanám! De a második fele a sztorinak már olya, mintha nem is ugyanaz az író találta volna ki. Vontatottá válik a cselekmény, és ugyanazokat a köröket járjuk újra és újra. Miután befejeztem a történetet, bár volt lezárás, még mindig úgy éreztem, hogy nem tettünk semmilyen előrelépést a sztori kezdete óta, csak agyonütöttük az időt. Hiányzott az, hogy lássam a fejlődést akár a karakterekben, akár a cselekményben, de sajnos ezt egyiktől sem kaptam meg.

Ha már úgyis megemlítettem a karaktereket, ideje egy kicsit részletesebben is beszélni róluk.
Helena, a főszereplőnk egy alapjában véve szimpatikus személyiség. Okos, kedves, vicces, de semmi átlagon felüli képességgel nem rendelkezik. Kivéve, hogy hihetetlen tehetsége van ahhoz, hogyan hagyja, hogy mások kihasználják, és ez nagyon elszomorított olvasás közben. Úgy tűnik, mintha mindeni rajta keresztül akarná elérni a célját, vagy csak szórakozni szeretne egy kicsit valakivel, amíg nem jön vele szemben egy jobb lehetőség. És ezért nem értem, miért nem állt Helen a sarkára, és vetett véget a dolgoknak. Mondjuk kicsit megértem, mert szegény időközben önmagát is igen nagy erőbedobásokkal próbálta megtalálni, és nem lehet könnyű olyasvalamiért kiállni, amiről önmagad sem tudod, mi is pontosan.

Míg Helenával bizonyos mértékig együttéreztem és megértettem őt, a másik főszereplőről, Kitről ez nem mondható el. Őt kifejezetten ellenszenvesnek találtam. Bármilyen szép szavakkal engesztelte is ki Helenát minden egyes alkalommal, amikor átgázolt rajta, én egyszer sem tudtam megbocsájtani neki. Annyiszor eljátszotta minden nőnemű lény bizalmát a történet során, hogy képtelen vagyok megérteni, miért szeretheti mégis mindenki továbbra is őt. Lehet, hogy az Axe teszi.

Bár gyönyörű csomagolást kapott a történet, a lényeget mégsem tudtam annyira élvezni, mint szerettem volna. Bár az alapötlet tetszett és a stílus is egyedi volt, a cselekmény és a szereplők sajnos nem tudtak meggyőzni arról, hogy ez egy igenis jó könyv. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése