2019. július 28., vasárnap

Jessica Sorensen: The Secret of Ella and Micha – Ella és Micha titka (A titok #1)

Ez a bejegyzés a Prológus Könyvek a strandon projekthetének keretein belül látott napvilágot.
A moly.hu-nak van egy olyan remek kis lehetősége, hogy ha nem tudod, mit olvass, a várólistádról kidob egy random olvasatlan könyvet neked. Nemrég én is így fedeztem fel újra Jessica Sorensen könyvét, és úgy gondoltam, biztos volt valami oka, hogy annak idején a várólistámra tettem, így ki is vettem gyorsan a könyvtárból egy példányt. A tengerparton gyorsan csúsznak a könyvek, (majdnem annyira, mint a plusz kilók felfele a sok finom kajától) így nekem sem tartott sok időbe, míg vegyes érzelmekkel letettem a kötetet a napozóágy mellé.

Ella fékezhetetlen, heves természetével tűnt ki, mindenki tudta róla, hogy ami a szívén, az a száján. De azután mindent maga mögött hagyott, egyetemre ment, és ott átváltozott valaki mássá, aki betartja a szabályokat, fegyelmezetten ügyel a rendre, és gondosan elrejti problémáit. Most azonban itt a nyári szünidő, és nem mehet máshová, mint haza. Márpedig fél, hogy otthon újból a felszínre bukkanhat mindaz, amit fáradságos munkával eltemetett, kivált, hogy Micha a szomszédban lakik.
Micha szexis, dörzsölt, magabiztos, és úgy olvas Ella lelkében, mint senki más. Mindent tud a lányról, még a legsötétebb titkait is. Ella tudja, hogy ha a fiú megpróbálja előcsalogatni régi énjét, nehezen bír ellenállni neki. Csak azt nem ismeri föl, hogy amikor távozott, magával vitte Micha szívének egy darabját. És a fiúnak most feltett szándéka, hogy újra megnyeri a lányt, akit elveszített.

Eredeti cím: The Secret of Ella and Micha
Megjelenés éve hazánkban: 2015
Eredeti megjelenés: 2012
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadói sorozat: Rubin Pöttyös
Oldalszám: 264


Olvastam már korábban is Sorensen-től, név szerint a Callie, Kayden és a véletlen-t, akkor viszont teljesen másként hatott számomra az írónő stílusa. Ez talán köszönhető annak, hogy Ella és Micha karaktere is alapvetően a „lázadó” kategóriába tartozik, míg a Callie, Kayden és a véletlenhez egy kissé más hangszín illik. Mégis úgy gondolom, hogy a fordításon csúszott el nálam a regény. Rengeteg modern, divatosnak tűnő, szlenges kifejezést használt a fordító, olyan helyeken is, ahova az irodalmibb megfogalmazás jobban illett volna. Gondolom ezzel közelebb akarta hozni a fiatal olvasókhoz a könyvet, de én inkább csak feszengtem és kényelmetlenül éreztem magam tőle, pont annyira tűnt természetesnek, hogy így beszélnének a szereplők, mintha egy elefánt balettozni tanulna.

A történettel eléggé hadilábon állok, én magam sem teljesen tudom, mi is a véleményem róla. Egyrészt úgy gondolom, mostanra már lehet, hogy túl sok ehhez hasonló sztorin alapuló könyvet olvastam, így nem sok újdonságot és meglepetést tartogatott számomra a cselekmény. Kiszámítható volt és egy-két helyen elég sablonos is. Ennek ellenére mégis tudott néhol szórakoztatni, és valamilyen csodával határos módon sikerült fenntartania az érdeklődésemet is, így elég hamar el is olvastam a könyvet. Szóval attól eltekintve, hogy a szokásos „problémákkal küzdő tinédzserek szerelmére” épül a sztori, mégis megvan a maga bája, amivel sikerül meggyőznie az olvasót, hogy ne adja fel és fejezze be a regényt.

Ami a karaktereket illeti, akadt, akit megkedveltem, és akadt, aki szinte majdnem egyből homályba veszett a fejemben, mert nem sikerült semmivel sem kiemelkednie a többi szereplő közül, akikről korábban már olvastam.
Az utóbbi kategóriába tartozott sajnos a két főszereplő is. Sajnálom, hogy nem mélyítette el jobban a karakterüket az írónő, mert biztos vagyok benne, hogy egyébként érdekes szereplőket lehetett volna belőlük kihozni. Amit velük kapcsolatban hiányoltam még kicsit, az a karakterfejlődés volt. Nyilván, meghoztak egy-két fontosabb döntést, de legbelül a jellemük, a régi hibáik és rossz szokásaik, a démonaik nem tűntek el, csak éppen nem rajtuk volt a fókusz.
Aki viszont kifejezetten felkeltette az érdeklődésem, az Ella legjobb barátnője, Lila volt. Bár elsőre egy sekélyes cicababának tűnik a lány, igazából több rétege is van a személyiségének és egy igazán érdekes karakter mindenféle meglepő titokkal, ha odafigyel rá az ember. Úgy gondolom, hogy egy nagyszerű főszereplő válna belőle, mondjuk egy spin-off kötetben, amit még én is szívesen olvasnék.

Összességében úgy gondolom, hogy egyszer el lehetett olvasni a könyvet, nem lett a kedvencem, de strandra épp megfelelt arra, hogy elüssem az időt vele. Nagyrészt hideg-meleg kapcsolatom volt a könyvvel, minden szempontból tudok róla olyat mondani, ami tetszett benne, és olyat is, mai nem kifejezetten. Mindenesetre egy rövid nyári olvasmánynak megfelelt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése