Ez a bejegyzés a Prológus Pusztító világok & romantika hetének keretein belül látott napvilágot. |
A preimer óta ettől a filmmel hangos az internet, eddig azonban nem
éreztem vágyat rá, hogy én magam is belekukkantsak, mit is szeretnek benne
annyira a világ minden táján. A trailer alapján egy tipikus ázsiai rom-com
minden jellemzőjét ki tudtam pipálni a képzeletbeli listámon, én pedig
megnyugtattam a lelkecském, hogy láttam elég távol-keleti sorozatot (talán
kicsit túl sokat is) hasonló történettel, nem fogok lemaradni semmiről. A Prológuson futó aktuális projektünkre, a
Pusztuló világok Vs. romantika hetére
azonban mégis úgy gondoltam, hogy beadom a derekam, és bevallom őszintén,
kellemesen csalódtam a filmben.
Ha már így felemlegettem a történetet, kezdjük is rögtön azzal. Nem
tudom, ti mennyire szoktatok koreai/kínai filmeket vagy sorozatokat nézni, de
én egy időben eléggé rá voltam függve a dologra, és a rom-com besorolásúak
esetében egy ponton mindig előjött az a dráma, hogy a védelmező anyatigrisnek
nem felel meg gyermeke szíve választottja, és bármilyen eszközzel, de szét
akarja szakítani a szerelemeseket. Az pedig, hogy a sztorit kifejezetten ezen
gondolat köré építették, nem is lehetett volna ázsiaibb. Amikor még a tízezer
dolláros csekk is felmerült, kifejezetten szakadtam a nevetéstől, pont úgy
éreztem magam, mintha egy 2013 körüli k-drámát néztem volna, nem pedig egy hollywoodi
produkciót.
Visszatérve az eredeti gondolathoz, számomra semmi újat nem tudott
mutatni a történet. Csavarokat vagy meglepetéseket még hírből sem sikerült
kiszagolnom, karakterfejlődésnek szintén nem sok nyomát láttam. Ha gondolkodós
filmre vágytok, a Kőgazdag ázsiaiak nem éppen a megfelelő választás, de az
biztos, hogy jól fogtok szórakozni rajta.
Hogy miért mondom ezt? Az egyetlen oka, hogy nem untam teljesen magam a
film közben a forgatókönyvíróknak köszönhető. Nagyszerű párbeszédeket és
komikus jeleneteket sikerült kreálniuk. Tetszett, hogy egy szinttel közelebb
léptek a kifinomult humorhoz, és inkább szellemes visszavágásokkal,
szarkazmussal próbálták szórakoztatni a nézőket és nem ragadtak le az amerikai
comedy filmekre jellemző butácska komédiánál, ahol obszcén témákból,
szellentésből és egyéb „színvonalas” dolgokból próbálnak viccet kreálni.
A színészek közül senkit sem ismertem korábbról, bár ahogy olvasgattam
különböző oldalakon, vannak nagyobb nevek is közöttük, mint például az Eleanor
Young-ot alakító Michelle Yeoh. Személy szerint én maximálisan elégedett voltam
a színészi játékkal, főleg a Rachel-t alakító Constance Wu emelkedett ki
számomra ilyen téren a színészek közül.
Constance Wu |
Ami szintén kiemelkedett számomra, az a film képi világa a jelmezek,
ruhák, kellékek sokszínűsége volt. A film ezen részéért felelős emberek
vérprofin végezték a munkájukat, néhol kifejezetten kreatív megoldásokkal
álltak elő, mint például a vízszőnyeg az esküvős jelenetnél. Na, ott tényleg
leesett az állam. Nem sajnálták a pénzt a szemetgyönyörködtető vizuális
világra, és ez mindenképpen pozitív nyomot hagyott a végeredményen.
Nagyon tetszett még a film zenehasználata, rendkívül szép és a
hangulathoz, koncepcióhoz illő számokat válogattak össze, nagyrészt ázsiai
előadóktól, ami pedig tényleg csak hab a tortán.
Összességében egy igen szórakoztató két órát töltöttem a Kőgazdag
ázsiaiak társaságában, és bárkinek tudnám ajánlani, akinek nincs ellenére egy,
a miénktől különböző ország kultúrájának komikus és kissé kiforgatott módon
ábrázolt megismerése. Tökéletes választás, ha a barátnőkkel egy közös estén egy
kanapén elköltött vacsora mellett valami lányos elfoglaltságra vágytok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése