2019. május 7., kedd

Victoria Aveyard: Vörös királynő (Vörös királynő #1)

Ez a bejegyzés a Prológus Kastélyok és királyságok projekthete keretében látott napvilágot.
Már évezredek óta várólistás volt nálam ez a könyv, ezen indokkal be is került a 10 könyv, amit szeretnék elolvasni 2019-ben bejegyzésembe. Hallottam hideget is, meleget is a könyvről, de általánosságban tetszett az embereknek, ezt mutatja az is, hogy moly.hu-n jelenleg 87%-on áll a könyv. Tekintve, hogy szeretem a fantasy-t és a disztópikus világokat, ezért gondoltam biztos nekem is tetszeni fog, ami, mint később kiderült, egy igen helytálló következtetés volt a részemről.

AZ ISKOLÁBAN TANULTUNK AZ ELŐTTÜNK LÉTEZETT VILÁGRÓL, az angyalokról és istenekről, akik az égben laktak, és szelíd szeretettel uralkodtak a Földön.
Egyesek szerint ezek csak mesék, de én nem hiszem.
Még mindig uralkodnak fölöttünk az istenek.
Lejöttek a csillagok közül.
ÉS MÁR NEM SZELÍDEK.
A közrendű, nyomorgó Vörösök az Ezüstök uralma alatt élnek, akik isteni hatalommal bíró harcosok.
Mare Barrow, a tizenhét éves falusi Vörös lány számára úgy tűnik, soha semmi nem fog megváltozni.
Mare az Ezüstök palotájába kerül, hogy azok között dolgozzon, akiket legjobban gyűlöl. Hamar felfedezi azonban, hogy vörös vére ellenére ő is halálos hatalommal bír, amely az Ezüstök uralmának végét jelentheti.
A hatalom játszmája azonban veszedelmes, és ki tudná megmondani, hogy ebben a vér által kettéosztott világban ki kerül ki győzedelmesen?

Eredeti cím: Red Queen
Megjelenés éve hazánkban: 2015
Eredeti megjelenés: 2015
Kiadó: GABO
Kiadói sorozat: -
Oldalszám: 422

Ami azonnal magába szippantott a könyvvel kapcsolatban, az a világfelépítés volt. Az, hogy az írónő a társadalmat 2 csoportra osztotta, melyek uralkodnak egymás felett, nem sok újdonságot jelentett, az viszont már inkább, hogy az Ezüstök miért is számítottak a „nemesebbik fajnak”. Gyengéim a szuperképességek, és kilóra meg lehet venni vele, ha egy könyv karaktere rendelkezik ilyennel, az ötlet pedig, hogy csupán a vére miatt rendelkezzen valaki eggyel, ráadásul még házakba, csoportokba is be legyenek osztva, nagyon tetszett.

Ami a cselekményt illeti, szórakoztató volt és lekötötte a figyelmem, egy kicsit azonban többet vártam tőle. Egy idő után nem tudtam megállni, de muszáj volt összehasonlítanom A párválasztóval, annyira hajazott rá véleményem szerint a kiválasztott hercegnő a palotában sztori. Nem állítom, hogy egy sémára épült volna a két könyv, de mindenképpen találtam bennük hasonlóságokat.
Ami szintén kicsit csalódottá tett, az a kiszámíthatóság volt. Azt hiszem egyetlen egy olyan mozzanat volt, amit én sem láttam előre a könyv utolsó fejezeteiben, de azt leszámítva minden „csavar” előre megjósolható és látható volt. Szeretem, ha egy könyv el tudja érni, hogy leessen az állam, és sajnos a Vörös királynőnek ez nem jött össze.
Ezektől függetlenül mégis úgy gondolom, hogy izgalmas volt a történet, fent tudta tartani a figyelmet és olvastatta magát, 3 nap alatt sikerült is befejeznem, ami a mostani olvasási válságom tekintetében igazán nagy szónak számít. Szórakoztatott és sikerült kikapcsolnia, aminek nagyon örültem.

Szereplők tekintetében viszont nagyon eltalálta az ízlésemet Aveyard, ugyanis szinte egyből megkedveltem mindegyikőjüket. A kedvencem talán kicsit meglepő lehet, de Maven összetettségét és sokrétegűségét rendkívül érdekesnek találtam, így már alig várom, hogy kiderüljön, mi is történik vele a következő kötetekben.
Ami Mare-t illeti, szimpatikus lány volt, de mint sok disztópia esetében, most is kicsit jobban kedveltem a könyv elején, mint a végén, amikor még voltak érzelmei, és nem csak a bosszúra koncentrált.
Cal-ról nem sokat tudok mondani, ugyanis bár a könyv második felében elég sokat szerepelt, a személyisége még mindig rejtélyes és kissé homályos számomra, nem tudok rajta kiigazodni, ami szintén egy újabb ok, amiért szeretném folytatni a sorozatot.

Összességében örülök, hogy végre, hosszú idő után sikerült sort kerítenem a könyvre, izgalmas volt, olvastatta magát, érdekes világfelépítéssel rendelkezett és a szereplők szerethetőek voltak jól felépített karakterrel, olyanok, akikért érdemes izgulni. Mindenképpen csak ajánlani tudom azoknak, akik szeretik a fantasy és disztópia YA keveréket, nekik egészen biztos vagyok, hogy tetszeni fog. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése