2018. november 23., péntek

Tricia Levenseller: Daugther of the Pirate King – A kalózkirály lánya – A kalózkirály lánya #1

Ez a bejegyzés a Prológus Álomvilágok projekthetének keretein belül látott napvilágot. A könyvért hálás köszönet a Könyvmolyképző Kiadónak!
A kalózkirály lányát tavaly fedeztem fel Goodreads-en, amikor is a kezdőlapot görgetve felfigyeltem a különleges borítójára, ami egyből elvarázsolt. A fülszöveg alapján maga a történet is érdekesnek hangzott, így amikor megláttam, hogy magyarul is kiadják a könyvet, már tudtam, hogy nekem ez kelleni fog. Nem is okozott csalódást a regény, egy újabb kedvencet avathattam személyében.

Bőven lesz még idő, hogy jó alaposan elagyabugyáljam, miután megszereztem, amiért jöttem.
A tizenhét éves Alosa kapitány titkos küldetésre indul, hogy megszerezze a legendás kincshez vezető ősi térképet. Szándékosan elfogatja magát az ellenséggel, ugyanis át akarja kutatni a hajójukat. Alosa könnyedén kifogna a könyörtelen kalózlegénységen, ha nem állna az útjába a fiú, aki elfogta – a meglepően agyafúrtnak bizonyuló és aljas mód jóképű elsőtiszt, Riden. Persze nincs mitől tartani, ugyanis Alosának van néhány trükk a tarsolyában, és egyetlen magányos kalózhajó nem állhat a kalózkirály lányának útjába.
Tricia Levenseller első regénye, A kalózkirály lánya, bővelkedik akcióban, kalandban, romantikában, sőt, még némi varázslat is keveredik a nyílt tengeren játszódó, magával ragadó történetbe.

Eredeti cím: Daughter of the Pirate King
Megjelenés éve hazánkban: 2018
Eredeti megjelenés: 2017
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadói sorozat: Vörös Pöttyös
Oldalszám: 288


Amikor megérkezett hozzám a kötet, az első gondolatom az volt, hogy mennyire vékonyka egy fantasy-hoz képest és átfutott az agyamon, hogy remélem, nem egy gyorsan elintézett történetről lesz szó. Ez a veszély szerencsére nem fenyeget, ugyanis csavarokkal teli, izgalmas kalandnak néz elébe, aki ezt a könyvet olvassa. Nincs megállás, esemény eseményt követ, és mindig történik valami érdekes a szereplőkkel, így az a 290 oldal egy pillanat alatt elszáll, egyszerűen lehetetlen letenni a regényt, annyira magába szippant.
Ami kifejezetten tetszett még, az a romantika és a kalandos részek tökéletes aránya. Mostanában úgy érzem, valamelyik oldalra mindig elbillen a mérleg fantasy YA történetek szempontjából, így felüdítő volt végre egy olyan sztorit olvasni, ami megfelelő harmóniával rendelkezik ilyen téren. Nem volt túl nyálas, de megőrizte a YA jellegét, aminek személy szerint nagyon örültem.

A szereplőket egytől egyig imádtam. Nagyszerűen fel volt építve a karakterük és kitűnően látszódott a karakterfejlődésük. Egyediek voltak, nagyszerű stílussal és fontos szereppel a történetben.
Kifejezetten tetszett, ahogy a mellékszereplőkkel operált az írónő, rendkívül színessé tették a regény világát a saját kis bogarasságukkal. Enwen, a hajó tolvaja egyik nagy kedvencem lett közülük, zseniálisnak tartom, ahogy megjátssza magát, hogy mentse a bőrét.

Alosa az egyik, ha nem a legerősebb női karakter, akiről könyvben olvastam. Az életfelfogása, miszerint mindenkivel történnek rossz dolgok, de el kell fogadni őket és továbblépni, igazán elgondolkoztatott. Annak ellenére, hogy a kalózkirály lányaként nőtt fel, olyan környezetben, amelybe nemtől függetlenül egyetlen gyereket sem helyeznék el, mégis sikerül nőiesnek maradnia, ami szerintem hatalmas dolog. Nagyszerűen mutatja, hogy a nők is lehetnek vezéralkatok, erősek mentálisan és fizikailag, kitartóak és céltudatosak, mégsem kell mindezért feladniuk önmagukat, mint ahogy sokan elvárják tőlük.

Riden karaktere kitűnő mintapélda arra, hogyan kell szórakoztatni az olvasókat. Két dudás nem fér meg egy csárdában alapon hosszútávon két vezető hajlamú ember is sok lenne egy történetben. Alosa már a legelején saját kezébe vette a gyeplőt, de azért Rident sem kell sajnálni, tud ő is keményfejű lenni, ami számtalan komikus helyzetet szült, melyek egyszerűen imádtam. Már csak ezért újra tudnám olvasni a könyvet.


Kétség nélkül ez volt az egyik legjobb olvasmány, ami mostanában a kezembe került, és gondolkodás nélkül ajánlanám bárkinek, aki szereti a YA regényeket. Egyedi, szerethető karakterek, izgalmas cselekmény és nagyszerű stílus, a tökéletes recept egy jó könyv megírásához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése