2018. június 11., hétfő

Jenny Han: Utóirat: Még mindig szeretlek - A fiúknak akiket valaha szerettem #2

Ez a bejegyzés a Prológus Young Adult hetének keretein belül látott napvilágot. A könyvért hálás köszönet a Könyvmolyképző Kiadónak!
A sorozat első részének drasztikus befejezése után újra és újra visszagondoltam Jenny Han általam olvasott első regényére, nagyon kíváncsi voltam már arra, hogyan folytatódik a történet. Így hát nem is bírtam túl sokáig, saját tempómhoz képest hamar belevetettem magam az Utóirat: Még mindig szeretlek-be. Az első részt is szerettem, de azt kell mondjam, életemben először második részes szindróma helyett ez lett eddig a kedvencem a trilógiából.

Lara Jean nem számított rá, hogy valóban beleszeret Peterbe. Ők ketten csak színleltek, aztán hirtelen ez már több lett egyszerű színjátéknál. Most Lara Jean minden eddiginél jobban összezavarodott. Amikor egy újabb fiú bukkan fel a múltjából, az iránta táplált érzelmei is visszatérnek. Szerethet egy lány egyszerre két fiút? 
A New York Times bestseller, A fiúknak, akiket valaha szerettem elbűvölő és őszinte folytatásában a felejthetetlen Lara Jean szemén át láthatjuk az első szerelmet. A szerelem sosem egyszerű, de talán részben ezért is olyan elképesztő.

Eredeti cím: P. S. I Still Love You
Megjelenés éve hazánkban: 2017
Eredeti megjelenés: 2015
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadói sorozat: Vörös Pöttyös
Oldalszám: 336

A borító újból gyönyörűre sikerült, bár be kell valljam, nem üti meg annyira a wow-faktort, mint az első rész. Komolyabb könyvhöz komolyabb borító is dukál, és ezt nagyszerűen kivitelezték. A messzeségbe bámuló lány, nagyon jól ábrázolja a főszereplő karakter helyzetét, ugyanis neki is erősen el kell gondolkoznia azon, ki iránt pontosan mit is érez. Ráadásul hihetetlenül cuki a bögre a borítón, egy olyat én is szívesen elfogadnék. :D

Az írónő stílusa nem változott, inkább azt mondanám, én szoktam hozzá. Két regényt kellett elolvasnom tőle, hogy ne zavarjon túlságosan a sajátos fogalmazása. Még mindig nem vagyok a legnagyobb rajongója annak, hogy többször használ tőmondatokat, mint a húgom és teljesen random dolgokról is beszámol, mint a szomszéd kutyájának lelkiállapota, miközben éppen sütisütésről van szó…

A cselekmény egyszerű volt, mégis élveztem olvasni. Az olyan apró dolgok, mint régi emlékek felidézése érdekesebbé, színesebbé tették a már jól megszokott “új barátnő próbál kitörni a régi árnyékából” sztorit. Voltak benne olyan meglepetések, melyekre nem számítottam, de újra előforduló elemek is, mint a szerelmi háromszög (de ezúttal felturbózott verzióban).

A szereplők terén, mivel nagy változások nem voltak a felhozatalban, túl sok újdonságot nem fogok tudni mondani. Ami mindenképpen pozitívan éltem meg, az volt, hogy Lara Jean végre megtanult kiállni magáért, és felfedezte, hogy bizony Peternek is vannak hibái.
Akibe tetőtől talpig beleestem az John volt. Ő eddig még csak említések erejéig tűnt fel a történetben, most azonban, hogy ténylegesen “testet öltött” teljesen elvarázsolt. Imádtam, hogy milyen intelligens, jószívű srác volt, aki mindenkivel törődik és gondját viseli, aki csak az útjába akad.

A családi kapcsolatok újból gyönyörűre sikerültek, ami az egyik legsúlyosabb tényező, amiért szerettem a könyvet. Lehet, hogy én járok túlságosan a fellegekben, de nagyon boldoggá tett, hogy egy olyan összetartó családról olvashatok, akik bármire képesek egymásért, és a másik boldogságát tartják legfőképp szem előtt. Nem szeretnék spoilerezni, de azok, akik már olvasták a könyvet tudni fogják miről beszélek. Ugyanis az egyik kedvenc párbeszédem is a Song lányok között zajlott, mégpedig Margot és Lara Jean, miközben könnyáradatban úszott mindenki. Egyszerűen megható volt Margot hihetetlenül jó szíve.

Ami nem fér a fejembe az, hogyan tudja az írónő innen tovább fűzni még a történetet, ugyanis szép kerek lezárást kapott a második rész, le is kellett csekkolnom molyon, hogy biztos nem csak én képzelődöm, vagy tényleg trilógiáról beszélünk-e. De igazam volt, még vár ránk egy utolsó könyv. Mindenesetre remélem, szerelmi háromszögből többet nem kapunk, az eddigi kettőt még viszonylag élveztem is, de ennyi pont elég volt.

Összességében nekem sokkal jobban tetszett ez a rész, mint A fiúknak, akiket valaha szerettem, Igazibbnak éreztem a szereplők kapcsolatát, végre bekopogtatott a kegyetlen valóság is az ajtón. John teljesen levett a lábamról, és Stormy sem volt egy egyszerű öregasszony. Könnyű nyári olvasmány, amelyet gyorsan ki lehet végezni a strandon feküdve, mégis érdekes és élvezetes. Aki az első rész után azon gondolkozik, belekezdjen-e a folytatásba, a határozott válaszom egy hatalmas igen.



Az első rész után végre a megszereztem a folytatást is, ami legalább annyira szép borítót kapott 😍 Nektek melyik a kedvenc Jenny Han könyvetek? 😄 . After reading the first book I finally got to lay my hands on the sequel and I'm super excited about it! I looove the cover desings of both books so much, they're beautiful 😍 Which is your favourite Jenny Han book? 😄 . . . . . #könyv #könyvekszárnyán #könyvesblogger #olvasás #könyvmoly #bookstagram #mutimitolvasol #prológus #olvasnijó #énisolvasok #vöröspöttyös #könyvmolyképzőkiadó #afiúknakakiketvalahaszerettem #utóiratmégmindigszeretlek #book #bookblogger #reading #reader #hungarian #bookworm #booknerd #bookaholic #bibliophile #bookphotography #ya #jennyhan #psistillloveyou #toalltheboysivelovedbefore
Könyvek szárnyán (@konyvekszarnyan) által megosztott bejegyzés,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése