2018. augusztus 30., csütörtök

Rachel Von Dyken: A csábítás szabályai - Szárnysegéd Bt. #1

Ez a bejegyzés a Prológus Back to School hetének keretein belül látott napvilágot. A könyvért hálás köszönet a Könyvmolyképző kiadónak!
Már a megjelenés óta szemeztem ezzel a könyvvel, amivel saját magam is megleptem. Bár a rubin pöttyösök közül eddig még csak jó történetek kerültek a kezembe, amióta elkezdődött az a trend, hogy a regények elejére izomvillogtató alulöltözött pasasok képét nyomtatják, megfogadtam, hogy egy ilyen könyvet sem fogok elolvasni. Nos, mint az újévi fogadalmakat, ezt is előbb-utóbb megszegtem, mert túlságosan is érdekelt a történet ahhoz, hogy egy borító elijesszen tőle.

Minden szabályt megszeg, hogy övé legyen a lány.
Miután egy baleset véget vet profi sportolói karrierjének, Ian Hunter visszatér az egyetemre – és készen áll arra, hogy egy újfajta játékban vegyen részt. Az ő agyából pattan ki a Szárnysegéd Bt. gondolata, ami, szájról szájra terjedő sikeres és titokzatos szerelmi tanácsadó szolgáltatást nyújt a szerelemre éhes lányoknak. Amikor Blake Olson jelentkezik, hogy igénybe vegye a Szárnysegéd Bt. szolgáltatásait, Ian megismeri minden idők legreménytelenebb ügyfelét.
A slampos sportruhákban és tangapapucsban pompázó Blake-nek csodára van szüksége ahhoz, hogy megszerezze a kiszemeltjét. Csak egy profi randiguruval van rá esélye. Ian tudja, hogy a tanácsai és az átváltoztató munkája nyomán Blake is sikerrel járhat. Ám ahogy a lány lassan átváltozik, Ian rájön, hogy komoly veszély fenyegeti az első számú alapszabályát… Ne ess bele az ügyfélbe!
Frappáns és szenvedélyes szerelmi történet, amiből az olvasó a fejét fogva döbbenhet rá a férfi és a női gondolkodás különbségeire.
Bájos, pajkos, humoros.

Eredeti cím: The Matchmaker’s Playbook
Megjelenés éve hazánkban: 2018
Eredeti megjelenés: 2016
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadói sorozat: Rubin Pöttyös
Oldalszám: 340


Az első indok, amiért elkezdtem olvasni A csábítás szabályait az volt, hogy egyetemen játszódik a történet. Sokkal jobban szeretem a főiskolai/egyetemi romantikus történeteket, mint például a gimiseket, mert egyrészt a szereplők korából kifolyólag, másrészt, ha idáig eljutottak biztos van egy kis sütnivalójuk, komolyabb történeteteket olvashatunk, ami túlmutat a pompomlányos mizérián.

Amikor elkezdtem a könyvet olvasni, a legelső gondolatom az volt, hogy mégis mi az istenbe keveredtem. Ian, a férfi főszereplő szemszögéből íródott az egész történet, és mit ne mondjak, nem lett a szívem csücske a srác. Ettől függetlenül, bár a stílusra igencsak rátenyerelt a fiú személyisége, egy idő után mondjuk úgy, hozzászoktam, és gyorsan pörögtek az oldalak a kezeim között, olvastatta magát a regény. Ami nagyon tetszett benne, hogy rengeteg poén és humoros helyzet akadt a szereplők útjába, így rengeteget nevettem olvasás közben. Igazi hangulatkönyv, ami instant jobb kedvre derít.

Ami a cselekményt illeti, kiszámítható volt. Nagyon. Ennek ellenére akadtak benne olyan apróságok, amik kicsit színesebbé tették a sztorit, mint például az egész Szárnysegéd Bt. Ügy. Ettől eltekintve kicsit csalódtam a könyvben ilyen téren, azt vártam, hogy tud nyújtani számomra valami pluszt, amit sosem láttam még korábban. De lényegében már jól ismertem a sztorit, mert már 10 másik romantikus könyvben olvastam róla.

Szóval miért nem szerettem mindenki bálványát, Ian Huntert, és miért fog utálni mindenki, aki elolvassa ezt a bejegyzést? Van az a helyzet, amikor sármos, ha valaki bízik önmagában. És van, amikor úgy az arcodba tolja az egyén, hogy ő milyen tökéletes és tudja is magáról, hogy a lélegzeted is eláll, és nem jó értelemben. Ian Hunter a második kategória volt. Számomra egy hatalmas sokk volt az egész személysége, az önteltsége és egocentrikussága. Mondjuk azt jó volt megtudni a történet vége fele, hogy neki is van szíve.
Ezért is örültem meg, amikor Blake felbukkant a színen, hogy egy kicsit letörje Mr. Tökéletes büszkeségét a tüzes megjegyzéseivel és okos beszólásaival. Kétségtelen, hogy nagyon okos lányról van szó, és pont ezért is lett volna szerintem jó ötlet, ha nem is felváltott szemszögből, de egy-két fejezet erejéig az ő szemszögéből is bemutatni a dolgokat. Én legalábbis nagyon kíváncsi lettem volna rá. Nagyon örültem, hogy Blake nem egy elveszett bárány típusú főhősnő volt, hanem tudta, ha nem is minden pillanatba 100%-os bizonyossággal, hogy mi kell neki. Így legalább elkerülhettük a felesleges szenvedést és a tragikus szerelmi háromszögeket. Blake for president!

Összességében élveztem a könyvet, ha eltekintek Ian-től, a szereplők is szimpatikusak voltak, a hangulat és a humor kétségtelenül a helyén volt, és kellemesen olvastatta magát a könyv. Az egyik barátnőm a minap megkért, hogy ajánljak neki rom-com könyveket, és egyből ezt nyomtam a kezébe. Mindenki mással is ezt szeretném cselekedni, szóval hajrá, hátha Bennetek még Mr. Tökéletes is pozitív benyomást hagy. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése